חדשות בארץ

לקראת הבחירות: האם גנץ ידרוש מלפיד לוותר על הרוטציה?

על פי הדיווחים בחדשות 12 וב- ynet, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ידרוש ממספר 2 שלו, יאיר לפיד, לוותר על הסכם הרוטציה ביניהם לקראת הבחירות

גנץ ולפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ולפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

לקראת פיזורה הצפוי של הכנסת ביום רביעי בחצות – אם לא יקרה מהלך דרמטי של הרגע האחרון, שימנע זאת – בכחול לבן החלו כבר בהכנות לקראת הבחירות השלישיות. על פי הדיווחים בחדשות 12 וב- ynet, יו"ר המפלגה בני גנץ לא יסכים הפעם לרוטציה עם מספר 2 ברשימה, יאיר לפיד, וידרוש להיות מועמדה היחיד של כחול לבן לראשות הממשלה.

כזכור, בשתי מערכות הבחירות שנערכו השנה, כחול לבן רצה תחת הסכם רוטציה, שקבע כי לפיד יחליף את גנץ בראשות הממשלה בחלקה השני של הקדנציה. לאור תוצאות הבחירות בחודש ספטמבר, הודיע לפיד לפני כחודשיים, כי במידה ותוקם ממשלת אחדות – הוא יוותר על הרוטציה עם גנץ. "בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה", אמר בישיבת הסיעה בכנסת. "הרי לא תהיה רוטציה של שלושה אנשים. זה לא רציני. ניהול מדינה זה עניין רציני".

כעת מסתמן, כי גנץ ידרוש מלפיד לוותר מלכתחילה על הסכם הרוטציה. בסביבתם של גנץ ולפיד סירבו להתייחס לידיעות, אך בשיחות סגורות עם מקורביו אמר גנץ כי הוא צריך לרוץ בראשות כחול לבן כמועמד יחיד לראשות הממשלה. גורמים שונים במפלגה סבורים, כי הריצה בשני ראשים גרעה מכחול לבן כמה מנדטים יקרים, שהיו עשויים להוות את 'שובר השוויון' במאבק מול הליכוד ולאפשר לגנץ להקים ממשלה.

במהלך מערכת הבחירות, הליכוד ניצל את הסכם הרוטציה בין גנץ ולפיד כדי לנגח את כחול לבן. גם לאחר הבחירות, כאשר לפיד הודיע כי יוותר על הרוטציה במסגרת ממשלת אחדות, המשיכו בליכוד לטעון כי הוא מחבל במאמצים לממשלת אחדות בשל שאיפותיו האישיות. רק אמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי כחול לבן "לא שמים את האינטרס הלאומי בראש מעייניהם אלא את הפנטזיה האישית של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה". מבחינת גנץ, הורדת הרוטציה עם לפיד מעל הפרק אמורה להוות מנוף שיקנה לכחול לבן את היתרון הדרוש מול הליכוד. השאלה היא האם לפיד יסכים להיכנע ולוותר על הרוטציה ללא מאבק.

תגיות:יאיר לפידבני גנץכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה