חדשות בעולם

הפרלמנט הצרפתי אישר: אנטי ציונות היא אנטישמיות; בישראל מברכים

הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי אישר ברוב קולות, כי גילויי שנאה כלפי הציונות ומדינת ישראל יוגדרו כביטוי של אנטישמיות. שר החוץ ישראל כץ: "צעד חשוב במאבק באנטישמיות"

בניין האסיפה הלאומית בפריז (צילום: שאטרסטוק)בניין האסיפה הלאומית בפריז (צילום: שאטרסטוק)
אא

הפרלמנט הצרפתי אישר אמש (שלישי) הצעת החלטה, הקובעת כי עמדות אנטי-ציוניות – ובכללן התנגדות לקיומה של מדינת ישראל – יוגדרו כאנטישמיות. ההצעה קראה לאמץ את ההגדרה הרחבה של כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה (IHRA) לאנטישמיות. על פי הגדרה זו, גם גילויי שנאה לישראל ומתקפות עליה, ובכלל זאת השוואתה לגרמניה הנאצית, ייחשבו לביטוי של אנטישמיות.

את הצעת ההחלטה הגיש חבר הפרלמנט סילוויין מיילארד, חבר מפלגתו של הנשיא עמנואל מקרון, שאמר בתחילת השנה כי צרפת תאמץ את הגדרת ה- IHRA, וזאת בעקבות התגברות גילויי האנטישמיות בצרפת. 154 חברי פרלמנט תמכו בהצעה, 72 התנגדו ו- 43 נמנעו. לאישור ההצעה קדם פולמוס ציבורי נרחב בצרפת, במסגרתו עלו טענות כי היא תמנע ביקורת פוליטית על מדיניותה של ישראל בכלל ומול הפלסטינים בפרט.

שר החוץ ישראל כץ בירך על החלטת הפרלמנט הצרפתי לאמץ את הגדרת האנטישמיות של ה- IHRA: "אימוץ ההחלטה מאשר את דברי הנשיא מקרון, שקבע כי האנטי ציונות הינה פניה החדשות של האנטישמיות. זהו צעד חשוב במאבק באנטישמיות, ואני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבות צרפת."

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, כתב בטוויטר: "אנו, כמייצגי העם היהודי בכל רחבי תבל, מברכים ומצדיעים לאסיפה הלאומית של צרפת ונשיא צרפת עמנואל מקרון, על החלטה היסטורית הניצבת כתמרור מוסרי כנגד גילויי האנטישמיות ושנאת ישראל. מדינתו של אמיל זולה, שנאבק באנטישמיות, ניצבת כיום בעידן של אנטישמיות גואה, בעד החופש לחיות חיים יהודיים חסרי פחד, בעד הציונות ובעד מדינת ישראל".

בתוך כך, אתמול בבוקר דווח בצרפת על חילול נוסף של בית עלמין יהודי במחוז אלזס שבמזרח המדינה. אלמונים ריססו צלבי קרס וכתובות אנטישמיות על כמאה מצבות בבית העלמין בכפר ווסטהופן. זו הפעם השלישית השנה שבתי עלמין יהודיים מושחתים במחוז זה. שר הפנים הצרפתי, כריסטוף קסטנר, אמר בתגובה כי "מעשים דוחים ומזעזעים אלו מהווים עלבון לערכי הרפובליקה. נעשה הכל שהם לא יעברו ללא עונש".

תגיות:ישראל כץצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה