חדשות יהדות

האנטישמיות בצרפת: בית עלמין יהודי חולל

אלמונים השחיתו קרוב ל- 100 מצבות בבית קברות יהודי במזרח צרפת. הנשיא עמנואל מקרון הגיע אל המקום והביע את נחישותו "להיאבק באנטישמיות על כל צורותיה"

  • י"ד אדר א' התשע"ט
בית עלמין בצרפת, תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)בית עלמין בצרפת, תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

אלמונים חיללו הלילה (שלישי) בית עלמין יהודי במחוז אלזס שבמזרח צרפת, קרוב לגבול עם גרמניה. הם נכנסו לבית הקברות בעיירה קינצהיים וריססו צלבי קרס וכתובות בגרמנית על עשרות מצבות. על פי הדיווח באתר הצרפתי ל'אקספרס, 96 מצבות חוללו.

נשיא צרפת עמנואל מקרון הגיע אחר הצהריים לבית העלמין כדי להביע הזדהות עם תושבי הקהילה. כשלצידו הרב הראשי של צרפת, הרב חיים קורסיה, וחברי הקהילה המקומית, אמר מקרון כי הוא נחוש "להיאבק באנטישמיות על כל צורותיה" וכי יינקטו צעדים ברורים: "אנחנו נפעל, נחוקק חוקים ונעניש", אמר הנשיא הצרפתי.

בדרכו לאלזס, כתב מקרון בחשבון הטוויטר שלו: "אנטישמיות היא שלילתה של מה שצרפת מייצגת. אני בדרך לבית העלמין של קינצהיים בו חוללו קברים והערב אהיה במוזיאון השואה כדי להזכיר את העובדות, את הפצע בהיסטוריה שלנו, וכדי לומר מה היא הרפובליקה: גוש מאוחד מול כל זה".

שר הכלכלה הצרפתי, ברונו לה מאר, הגיב על פשע השנאה באומרו: "אנטישמיות תמיד מתחילה במילים ותמיד נגמרת בפשעים. האנטישמיות בצרפת עתיקת יומין ושורשיה עמוקים. אנחנו חייבים להילחם בה".

סילוויין וסרמן, שכיהן בעבר כראש הקהילה היהודית בקינצהיים, אמר כי הוא חש "עצב עמוק אך גם זעם" בשל חילול בית הקברות, שההיסטוריה שלו חוזרת לשנת 1795.

על פי נתוני המשטרה הצרפתית, בשנה שעברה חלה עלייה של 74% בגילויי האנטישמיות בצרפת, מקום מגוריהם של 550 אלף יהודים - הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה. בחודש דצמבר האחרון חוללו כ- 40 קברים יהודיים, וכן אנדרטה לזכר קורבנות השואה, בעיירה הרלישיים שליד שטרסבורג, מרחק של כחצי שעה מקינצהיים.

ברחבי צרפת ייערכו הערב עצרות שיוקדשו להוקעתו של הזינוק שחל בשבועות האחרונים בגילויי האנטישמיות במדינה. חלק מתופעות אלו קשור ל"אפודים הצהובים", תנועת המחאה נגד הממשלה על רקע המצב הכלכלי, שנלווים אליה סממנים אנטי-יהודיים. בשבת האחרונה הותקף איש הרוח והפילוסוף היהודי-צרפתי אלן פינקלקראוט בפריז על ידי מפגינים, שקיללו אותו, בין היתר, בביטויים "ציוני מלוכלך", "יהודי מסריח" ו"צרפת שייכת לנו".

תגיות:צרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה