חדשות בארץ

דרעי: "ליברמן מוליך שולל את נתניהו וגנץ"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, האשים את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בניסיונות בלתי פוסקים להכשיל את המגעים בין הליכוד וכחול לבן לכינונה של ממשלת אחדות: "ליברמן עושה זאת אך ורק משיקולים פוליטיים צרים ואישיים שלו"

דרעי (צילום: פלאש 90)דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מתח אחרי הצהריים (שלישי) ביקורת חריפה על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. הוא האשים אותו בהכשלה מכוונת של הניסיונות לכונן ממשלת אחדות, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים "ממשלה רחבה וטובה למען העם והמדינה".

ברקע פגישתם המתוכננת הערב של נתניהו וגנץ בקריה בתל אביב, בניסיון נוסף להגיע להסכמות שיובילו לכינונה של ממשלת אחדות, כתב דרעי: "אמרתי לפני כשבועיים, בישיבת ראשי גוש מפלגות הימין בכנסת, שאביגדור ליברמן עושה הכל לטרפד הקמת ממשלת אחדות, והוא האחראי הראשי לכך שישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית. מאז קיבלנו הוכחות נוספות לכך. בכל פעם שיש התקדמות בשיחות בין הליכוד לכחול לבן, ליברמן פועל לטרפד אותן בעורמה, מוליך שולל את נתניהו וגנץ ואז מאשים אותם בכך שהולכים לבחירות".

"כשצוותי המשא ומתן של כחול לבן חידשו את המשא ומתן לפני כשבוע, ליברמן מיהר להודיע כי יחתום לשתי המפלגות על ארכה של 14 ימים כדי להקים ממשלה. כשהמשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן התפוצץ, הודיע ליברמן כי לא יחתום לשתיהן. הבוקר שמע ליברמן כי נתניהו וגנץ עומדים להיפגש אחר הצהריים כדי לנסות להקים ממשלה ולמנוע בחירות, ופתאום הוא דואג להדליף שהוא שוקל לחבור לממשלת ימין. ניסיון נוסף שלו למנוע הקמת ממשלת אחדות ולהוביל את ישראל לבחירות שלישיות".

"ליברמן אחראי לכך שאין היום ממשלת אחדות", הצהיר דרעי. "ליברמן אחראי לבחירות שלישיות, שגרמו לנזקים גדולים ועלולות לגרום לנזקים נוספים של מיליארדי שקלים למשק ולשיתוק של המדינה. ליברמן עושה זאת אך ורק משיקולים פוליטיים צרים ואישיים שלו. אני מקווה שנתניהו וגנץ יבינו זאת, ויקימו ממשלה רחבה וטובה למען העם והמדינה".

דבריו של דרעי נאמרו בעקבות דיווח בחדשות 12, לפיו חברי כנסת במפלגתו של ליברמן טענו בפניו כי כחול לבן היא האשמה בהכשלת המגעים לממשלת אחדות, ולחצו עליו לחבור לממשלת ימין צרה. בריאיון שהעניק בצהריים לערוץ כנסת, ליברמן לא דחה על הסף את האפשרות להצטרף לממשלת ימין. "קשה לשקול מה יותר גרוע – בחירות מוקדמות או ממשלה צרה", אמר. הוא הוסיף כי הוא מבין את אי שביעות הרצון בקרב חברי הכנסת בסיעתו, שלדבריו "מתקוממים נגד ההתנהלות של כחול לבן", אולם במקביל שב ותקף את המפלגות החרדיות.

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר בתגובה לדבריו של ליברמן, כי להערכתו פניה של ישראל לסבב בחירות שלישי. "לצערי הרב, אני הרבה יותר פסימי ממה שהייתי", אמר לערוץ כנסת. "אני חושב שלא תקום ממשלת אחדות, ולכן האופציות שנותרו הן או ממשלה צרה או בחירות – ולהערכתי יהיו בחירות. אני לא יודע מה כוונותיו של ליברמן, אבל אני חושב שהוא לא רוצה לשבת בממשלה צרה, בגלל שהוא לא מצליח להסתדר עם המפלגות החרדיות".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןאריה דרעיכחול לבןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה