חדשות בארץ

דיווח: בישראל ביתנו לוחצים על ליברמן להצטרף לממשלת ימין

בחדשות 12 דווח, כי חברי כנסת בישראל ביתנו לוחצים על יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, לגבות מחיר מכחול לבן על סירובה להצעות הליכוד, וקוראים לו להצטרף לממשלת ימין צרה. נתניהו וגנץ ייפגשו הערב בקריה בתל אביב. על פי הדיווח בחדשות 13, בכחול לבן הסכימו שנתניהו יכהן ראשון ברוטציה כראש ממשלה במשך שישה חודשים

נתניהו וליברמן (צילום: פלאש 90)נתניהו וליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

האם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יבצע פניית פרסה בישורת האחרונה לפני פיזור הכנסת? על פי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, חברי כנסת במפלגתו של ליברמן לוחצים עליו לסגת מהעמדה עליה הוא חוזר בתקופה האחרונה, לפיה יצטרף אך ורק לממשלת אחדות, וקוראים לו לחבור לממשלת ימין צרה, יחד עם המפלגות החרדיות.

על פי הידיעה, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת עודד פורר, ומספר 6 ברשימה, חבר הכנסת חמד עמאר, אמרו הבוקר (שלישי) לליברמן כי בהתאם להצהרותיה של ישראל ביתנו, יש לגבות מחיר ממי שימנע את הקמתה של ממשלת אחדות. הם טענו, כי כחול לבן היא האשמה בהכשלת המגעים לממשלת אחדות: "כחול לבן אמרו שישראל לפני הכל, אבל הם מסרבים לכל ההצעות". לדבריהם, "מדינת ישראל לא יכולה לסבול שלוש מערכות בחירות בשנה, יש פה גם מדינה לנהל. כחול לבן ויאיר לפיד צריכים לדעת, שאם ימשיכו לסרב לאחדות אז האלטרנטיבה תהיה ממשלת ימין צרה כדי למנוע בחירות". בראיון לאתר newsru בשפה הרוסית, אמר פורר, כי אם האופציות הקיימות הן "בחירות שלישיות, שהן קטסטרופה למדינת ישראל, או ממשלת ימין צרה עם הישגים בתחום דת ומדינה", הוא אינו בטוח שאופציית הבחירות היא העדיפה.

בריאיון שהעניק בצהריים לערוץ כנסת, ליברמן לא דחה על הסף את האפשרות כי מפלגתו תצטרף לממשלת ימין. "קשה לשקול מה יותר גרוע – בחירות מוקדמות או ממשלה צרה", אמר. הוא הוסיף כי הוא מבין את אי שביעות הרצון בקרב חברי הכנסת בסיעתו, שלדבריו "מתקוממים נגד ההתנהלות של כחול לבן", אולם במקביל שב ותקף את המפלגות החרדיות. מוקדם יותר, בריאיון לכאן רשת ב', אמר יו"ר ישראל ביתנו כי מפלגות כחול לבן והליכוד מתנהגות בחוסר אחריות, והבהיר כי במידה והכנסת תתפזר, הוא יתמוך בהקדמת הבחירות ל- 25 בפברואר.

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר בתגובה לדבריו של ליברמן, כי להערכתו פניה של ישראל לסבב בחירות שלישי. "לצערי הרב, אני הרבה יותר פסימי ממה שהייתי", אמר לערוץ כנסת. "אני חושב שלא תקום ממשלת אחדות, ולכן האופציות שנותרו הן או ממשלה צרה או בחירות – ולהערכתי יהיו בחירות. אני לא יודע מה כוונותיו של ליברמן, אבל אני חושב שהוא לא רוצה לשבת בממשלה צרה, בגלל שהוא לא מצליח להסתדר עם המפלגות החרדיות".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, ייפגשו בשעה 17:30 בקריה בתל אביב, בניסיון נוסף להגיע להסכמות שיאפשרו את כינונה של ממשלת אחדות. בחדשות 13 דווח כי הצדדים כבר הגיעו להסכמות, שמקדמות את הסיכוי להקמת ממשלה. על פי הידיעה של איילה חסון, כחול לבן הסכימה לדרישת הליכוד כי נתניהו יכהן כראש ממשלה בששת החודשים הראשונים, ובתקופה זו גנץ ישמש כממלא מקומו. עוד סוכם, כי יאיר לפיד יקבל את תיק החוץ וגבי אשכנזי יכהן כשר הביטחון. תיק האוצר יישאר בידי הליכוד, ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ימשיך בתפקידו.

כזכור, גנץ אמר אתמול כי לא יהיה מוכן להקמת ממשלת אחדות שנתניהו יעמוד בראשה כראשון ברוטציה. "אני מבין שכחלק מהפשרות לא נרכיב את ממשלת החלומות עליה חלמנו, אך לא אהיה מוכן להקים את ממשלות הבלהות", אמר בישיבת סיעתו בכנסת. "אני מבין שנצטרך לקבל הצעות פשרה, אך לא הצגות פשרה". הוא הצהיר, כי מפלגתו היא שניצחה בבחירות, אך היא מוכנה להתפשר ולהגיע להסכמה על רוטציה במסגרת ממשלת אחדות. "אני אחל בכהונה של שנתיים", פנה לנתניהו, "בזמן שאתה תוכל להישאר בראשות הליכוד ולטפל בעניינך. אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי, כזה שיאפשר לך לתפקד, ויאפשר לך לחזור אם תזכה את שמך".

מוקדם יותר אתמול, אישר השר זאב אלקין כי צוות המשא ומתן של הליכוד הניח בפני כחול לבן הצעה, לפיה נתניהו יכהן בתפקיד ראש הממשלה במשך ששת החודשים הראשונים של ממשלת האחדות. הוא הסביר כי בתקופה זו נתניהו מעוניין להחיל את הריבונות על בקעת הירדן: "ראש הממשלה סבור, שבמערכת היחסים שיש לו עם הממשל נוצרה הזדמנות מדינית נדירה שאולי לא תחזור במשך שנים רבות, ולכן אסור לפספס אותה. הוא חושב שהוא יכול להוביל את המהלך".

בנאום שנשא אתמול באשקלון, התייחס נתניהו למגעים עם כחול לבן, על רקע האפשרות לסיפוח הבקעה ולכריתת ברית הגנה עם ארצות הברית: "הצעתי לבני גנץ הצעה – בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות, שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה, כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה. אנחנו לא צריכים בחירות נוספות, אנחנו צריכים כרגע להקים את הממשלה הזאת לטובת ביטחון ישראל, מדינת ישראל ועתיד ישראל".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןישראל ביתנוכחול לבןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה