בריאות ותזונה

למה יש ירקות שלא טעימים לנו? גם אתם תישארו פעורי פה, כשתשמעו מה התגלה 

האם אי פעם חשבתם מדוע יש ירקות שאנחנו אוהבים וטעימים לנו, וכאלה שלא? מחקר מדהים שהוצג השבוע בכנס מטעם איגוד הלב האמריקני בפילדלפיה - חשף עובדה מדהימה על הגנטיקה שלנו

אא

האם אי פעם חשבתם מדוע יש ירקות שאנחנו אוהבים וטעימים לנו, וכאלה שלא? מחקר מדהים שהוצג השבוע בכנס מטעם איגוד הלב האמריקני בפילדלפיה - חשף עובדה מדהימה על הגנטיקה שלנו: מסתבר כי הבחירה שלנו בירקות ה'טעימים' אינה אקראית כי אם גנטית. לא, אין זה אומר שכל מה שההורים שלכם שנאו גם אתם תשנאו, אבל בהחלט יש לכם את הנטייה המולדת לכך. 

את המחקר ערכו חוקרים מאוניברסיטת קנטקי בארה"ב, שבדקו ומצאו כי ההעדפות של כל אחד מאיתנו באוכל, הן אינן מקריות: בגנים שלנו נמצאים שני עותקים של גן טעם בשם  TAS2R38. לדברי ד"ר ג'ניפר סמית' מבית הספר לרפואה באוניברסיטה, הגן הזה עשוי לגרום לנו לטעום טעם 'מריר' בקולטני הטעם של הלשון.

אפילו מזונות מתוקים כמו שוקולד, יכולים להרגיש 'מרירים' אצל אנשים שיש להם שני עותקים של הגן הזה. 

במסגרת המחקר נבדקו 180 אנשים בגילאי 22-52, שהגנים שלהם מופו - והחוקרים הצליחו להוכיח שכל מי שנשא את הגן הזה בשני עותקים, אכל פחות ירקות. כעת מקווים החוקרים לבצע מחקר נוסף שבו ינסו להוכיח האם יש קשר בין המידע הגנטי שנאסף מהנבדקים, לבין ההעדפות שלהם לירקות שנחשבים בעיניהם לטעימים יותר. 

תגיות:ירקותמענייןטעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה