חדשות בארץ

ליברמן: אם נתניהו היה מוותר בנושאי דת – הייתי מצטרף לממשלה צרה עם החרדים

בריאיון לרדיו רק"ע בשפה הרוסית, טען יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מגלה נכונות לוויתורים בסוגיות דת ומדינה – הוא היה מצטרף לממשלת ימין-חרדים צרה: "נתניהו תמיד מוותר לאורתודוקסים"

נתניהו וליברמן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליברמן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (חמישי) כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מגלה נכונות לוויתורים בסוגיות דת ומדינה – הוא היה מסכים להצטרף לממשלת ימין צרה, יחד עם המפלגות החרדיות.

"אם נתניהו היה מוכן ללכת לוויתורים כלשהם בשביל ישראל ביתנו, היינו יכולים לעשות קואליציה יציבה של 63 חברי כנסת", טען ליברמן בריאיון שהעניק לרדיו רק"ע בשפה הרוסית. הוא הוסיף, כי נתניהו אינו מוכן להתנתק מבלוק הימין – "הגוף המשיחי-חרדי", כלשונו: "הוא תמיד מוותר לאורתודוקסים. מכיוון שנתניהו נתן הכל לחרדים, לליצמן וגפני, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיכנס לכזאת קואליציה".

דבריו של ליברמן מנוגדים לעמדה שהציג לאורך החודשים האחרונים, לפיה יצטרף אך ורק לממשלת אחדות. בהצהרה לתקשורת שמסר בשבוע שעבר הוא הבהיר, באופן חד-משמעי, כי אין בכוונתו להצטרף לממשלת ימין צרה בראשות נתניהו, או לממשלת מיעוט בראשות בני גנץ שתיתמך על ידי הרשימה המשותפת, והעריך כי במצב הדברים הנוכחי פניה של ישראל לבחירות שלישיות.

בתגובה לדבריו של ליברמן, אמר יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "אני קורא לראש הממשלה להזמין את ליברמן עוד היום לפגישה. אין דרך אחרת להקים ממשלה, למעט ממשלת 63 עם ליברמן". מוקדם יותר היום, כתב זוהר בטוויטר כי יוזמתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להתנעת המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות, נדונה לכישלון: "כחול לבן יגידו לכם שזה רק נתניהו, אך הפערים האידיאולוגיים בינינו, חוסר האמון והשנאה התהומית שלהם כלפי ראש הממשלה הם אלו שמונעים מהם להסכים לממשלת אחדות".

מוקדם יותר היום, נפגש אדלשטיין עם יו"ר ש"ס אריה דרעי בכנסת, בהמשך למהלך של הרגע האחרון בו החל אתמול, על מנת למנוע בחירות שלישיות. "אתמול התחלנו בניסיון להוציא את המערכת הפוליטית מהקיפאון העמוק אליו היא נכנסה", אמר אדלשטיין בתום הפגישה. "השר דרעי הוא גורם חשוב מאוד באפשרות להקים ממשלת אחדות. אני מודה לו על סיועו ומחוייבותו לנושא. אזרחי ישראל לא רוצים בחירות נוספות ואסור לנבחרי הציבור לבצע את המהלך חסר האחריות הזה".

דרעי הוסיף כי הוא שמח על יוזמתו של יו"ר הכנסת למנוע "בחירות מיותרות", כהגדרתו: "הציבור רוצה ממשלת אחדות רחבה, והוא יעניש כל מי שיטרפד הקמה של ממשלה כזאת".

"בחירות נוספות כמוהן כאיבוד עצמי לדעת", הוסיף דרעי, "ואני מקווה שבימים שנותרו שני ראשי המפלגות, בנימין נתניהו ובני גנץ, יתגברו על המחלוקת ויקימו ממשלה טובה שתפעל למען עם ישראל".

בליכוד ובכחול לבן בירכו על יוזמתו של אדלשטיין, ונענו לקריאתו להידבר. יו"ר הכנסת נפגש כבר אמש עם צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן. בתום הפגישות, שהתקיימו בנפרד, נמסר מלשכתו כי צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות נענו להצעתו לערוך פגישה משותפת בנוכחותו, והיא תתקיים ביום ראשון הקרוב בכנסת. עם זאת, בכחול לבן הקשיחו עמדות, וההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא כי קלושים הסיכויים לכינונה של ממשלת אחדות.

תגיות:אביגדור ליברמןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה