חדשות בארץ

ליברמן: "לא אצטרף לממשלת ימין צרה או לממשלת מיעוט"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, האשים את בנימין נתניהו ובני גנץ באחריות משותפת לכישלון המגעים להקמת ממשלת אחדות, והעריך כי פניה של ישראל לבחירות שלישיות. הוא תקף בחריפות ובבוטות את חברי הכנסת החרדים והערבים, וטען כי הם מקיימים ביניהם שיתוף פעולה: "הקואליציה האנטי-ציונית הזו היא הסכנה המיידית והמוחשית"

ליברמן בכנסת, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן בכנסת, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסר בצהריים (רביעי) הצהרה לתקשורת, בה הכריז כי אין בכוונתו להצטרף לממשלת ימין צרה בראשות בנימין נתניהו, או לממשלת מיעוט בראשות בני גנץ שתיתמך על ידי הרשימה המשותפת. הוא הטיל על נתניהו וגנץ את האשמה בכישלון המאמצים להקמת ממשלת אחדות, והעריך כי במצב הדברים הנוכחי פניה של ישראל לבחירות שלישיות.

"אני רוצה לדבר בשם השפיות וההגינות. עשיתי כל מאמץ, הפכתי כל אבן, על מנת להגיע לממשלת אחדות לאומית ליברלית, בדיוק כמו שהבטחנו לבוחר", פתח ליברמן את דבריו. הוא טען כי במהלך המגעים שניהל הוא עמד ב"פיתויים", כלשונו, שהוצבו בפניו. "הציעו לי להיות ממלא מקום ראש הממשלה וראש ממשלה ברוטציה בשנה האחרונה. המניה שלנו בשיא, אבל אנחנו לא מוכרים את העקרונות שלנו עבור כסאות, גם אם מדובר בכיסא הכי מרופד. לכל אחד יש שאיפות וכל אחד רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר, אבל המטרה לא מקדשת את האמצעים".

"כשאני שואל למה לא הקמנו ממשלת אחדות ליברלית, הדברים ברורים. לצערי, נתניהו משעבד את תנועת הליכוד לטובתן של המפלגות החרדיות. שתי המפלגות אשמות – גם כחול לבן וגם הליכוד. היה משחק האשמות מרשים מצד שני הצדדים, אבל זה משחק האשמות, בלי נכונות לקבל החלטות קשות דרמטיות".

"למעשה זה היה קרוב מאוד. כל מה שהפריד היה בעיקר ויכוח אישי, לא היה שום פער מהותי. אם נתגלגל לבחירות – זה בגלל היעדר מנהיגות", הצהיר ליברמן. "אחד לא היה מוכן לקבל את מתווה הנשיא, והשני לא היה מוכן להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו". הוא הוסיף כי "נתניהו ניסה למשוך זמן ולשמור על הגוש החרדי. גם גנץ לא קיבל מעולם את מתווה הנשיא. כחול לבן שיחקו חלק גדול מהזמן משחק כפול, ושמרו על ערוצים פתוחים מול המפלגות החרדיות. לכן מבחינתי שניהם אשמים".

ליברמן הדגיש, כי מלכתחילה לא היה בכוונתו להצטרף לממשלת מיעוט, שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת: "שמרנו על ערפל קרב על מנת ליצור מנוף לחץ על נתניהו, ולצערי גם זה לא עזר". מכאן פתח יו"ר ישראל ביתנו במתקפה חריפה ובוטה נגד המפלגות החרדיות והערביות. מחד, הוא דחה את המחאה שהשמיע אתמול הנשיא ראובן ריבלין על המתקפה נגד חברי הכנסת הערבים: "הגיע הזמן לקרוא לדברים בשמם המלא. הרשימה הערבית המשותפת היא באמת גיס חמישי, לא צריך לטייח". מאידך, הוא טען כי "המפלגות החרדיות הופכות יותר ויותר למפלגות אנטי-ציוניות", והאשים אותן ב'סחיטה', כלשונו. הוא ציין, כי בין חברי הכנסת הערבים והחרדים מתקיים שיתוף פעולה ברור: "זו קואליציה אנטי-ציונית, שמשחקת בשני הגושים. הקואליציה האנטי-ציונית הזו היא הסכנה המיידית והמוחשית".

בתשובה לשאלה, הבהיר ליברמן כי לא יצטרף גם לממשלה צרה מימין, וכי מול האתגרים הביטחוניים והכלכליים נחוצה לישראל ממשלת אחדות יציבה: "אין שום סיכוי. לא נצטרף לא לממשלה צרה ולא לממשלת מיעוט. זה לא נכון, ולא משנה איזה ממשלה תקום מהסוג הזה, היא לא תוכל לתפקד. זו תהיה קואליציית הישרדות". 11 שעות לפני פקיעת המנדט שקיבל גנץ להרכבת הממשלה, אמר ליברמן כי אולי צריך לשקול לוותר על תקופת 21 הימים הבאים: "כל מה שאנחנו רואים זה דרך בטוחה לבחירות נוספות".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןישראל ביתנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה