בריאות ותזונה

איך אומגה 3 מסייעת לשמירה על בריאות הגוף?

מה השתנה במאכלים שלנו בשנים האחרונות, למה זה מזיק לנו, ואיך נטילת אומגה 3 יכולה לעזור?

אא

תזונה טובה היא הגורם החשוב ביותר בשמירה על בריאותו של המוח. חומרי הגלם הנכונים שיביאו אותנו לגוף ומוח בריאים הם מזון אמיתי, מלא, טרי, טהור, לא מעובד, נקי מכימיקלים, הורמונים ואנטיביוטיקה.

המרכיב החשוב ביותר בגוף להבטחת תפקוד נורמלי של התאים והמוח הוא חומצת שומן מקבוצת "אומגה 3". חומצות אומגה 3 מופקות מהטבע. קשה למצוא אותן בעולם המודרני של היום, כשהכל מעובד. המקור האמיתי היחיד של אומגה 3 הוא דגים מהים. ככל שהדג קטן יותר – כך הוא בריא יותר, הוא לא מכיל כספית וחומרים מזוהמים. חומצות השומן מקבוצת אומגה 3 הן מרכיבים חיוניים בקרום שעוטף כל אחד ממאה טריליון התאים שבגופנו. ללא חומצת שומן אלה, התקשורת הביולוגית נפגמת, והתאים אינם מסוגלים להעביר מסרים זה לזה.

שתי חומצות שומן אומגה 3 החשובות ביותר הן DHA ו-EPA. המוח רובו שומני, ו-60% ממנו מורכב מחומצת DHA.

כיום אנשים צורכים יותר את חומצת השומן אומגה 6, שאינה בריאה, ושמנים מעובדים, כולל שמן תירס, סויה או חמניות, כתחליף לחומצות אומגה 3 שהופקו מדגים.

היחס שבין שומני אומגה 6 ואומגה 3 במאכלים שלנו עלה בשנים האחרונות מ-1:1 (מולקולת אומגה 6 אחת על כל מולקולה של אומגה 3), ל-1:10 (מולקולה אחת של אומגה 3 על כל 10 של אומגה 6).

ההשפעות – הרסניות. המוח שלנו לא מסוגל לפעול ללא חומצות שומן אלה, ולכן רמות נמוכות של שומנים אלה גורמות לפגעים רבים, כמו דיכאון, חרדה, הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם, קשיי למידה, ומחלות נוירולוגיות רבות. חומצות שומן אלה משפיעות ביותר על ההתפתחות הלמידה הקוגניטיביות, שיפור הראיה, תפקוד מערכת החיסונית, התפתחות מוחו של העובר ועוד. לכן יש חשיבות לתוספת אומגה 3 לנשים בהריון, ולמניעת מחלות לב וסרטן.

מחקרים אחרים מצאו שחומצת EPA מאומגה 3 עוזרת בטיפול בדיכאון שאחרי לידה.

חומצות שומן אומגה 3 מועילות לבריאות הלב, מונעות הפרעות בקצב הלב ושבץ, מפחיתות דלקות ומונעות קרישי דם. הן גם מאזנות את רמת הסוכר בדם.

ניתן לצרוך אומגה 3 כתוסף תזונה. עדיף לשמור בקירור, וכן לקנות מחנות ששומרת בקרור, לאיכות טובה יותר.

הצטרפו לסדנאות של הרבנית רחל בצרי על סודות הרפואה האלטרנטיבית, עם מבט השקפתי של הרב המקובל יצחק בצרי, שיתקיימו בשבועות הקרובים בבני ברק, בית שמש, נתיבות וטבריה. לפרטים והרשמה: 073-222-12-40

תגיות:הרבנית רחל בצריתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה