חדשות בארץ

נתניהו סיכם עם כץ: פריימריז לראשות הליכוד – בשבועות הקרובים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, סיכמו כי במהלך ששת השבועות הקרובים יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה. ככל הנראה, הבחירות המקדימות ייערכו בסוף חודש דצמבר, לאחר פיזור הכנסת, וזאת בניגוד לדרישתו של חבר הכנסת גדעון סער

נתניהו וכץ, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו וכץ, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ראשון) עם יו"ר מרכז הליכוד, חבר הכנסת חיים כץ, וסיכם עמו כי במהלך ששת השבועות הקרובים יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה. כך דווח בחדשות 12.

על פי המסתמן, הבחירות המקדימות ייערכו בסוף חודש דצמבר, לאחר פיזורה של הכנסת ה- 22. זאת בניגוד לדרישה שהעלה חבר הכנסת גדעון סער, לקיים את הפריימריז בשבועיים וחצי הקרובים, במסגרת 21 הימים בהם ניתן עדיין להרכיב ממשלה. הנימוק לקיום הבחירות רק לאחר פיזור הכנסת הוא טכני בעיקרו, אך גם משפטי. מוקדם יותר היום, קבע היועץ המשפטי של הליכוד, עורך הדין אבי הלוי, כי על פי חוקת המפלגה אין עילה לקיים בחירות לראשות המפלגה כל עוד לא הוחלט על הקדמת הבחירות לכנסת.

עוד סיכמו נתניהו וכץ, כי מרכז הליכוד יכונס ביום חמישי הבא (5 בדצמבר), כדי לאשר את ביטול הפריימריז לרשימה לכנסת.

כזכור, סער פנה הבוקר לכץ בבקשה רשמית לכנס את המרכז בתוך כשבועיים, כדי להחליט על עריכת פריימריז בזק לראשות המפלגה. סער הדגיש בפנייתו, כי המהלך יוכל למנוע את הידרדרות המדינה לבחירות שלישיות מיותרות, שלדבריו ראש הממשלה עצמו הגדירן כ"טירוף מערכות". הוא ציין, כי בחירות בזק לראשות הליכוד התקיימו בשנת 2002, בין ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, לבין נתניהו, וביקש מכץ לדון ברעיון עם מנהלת הליכוד כדי לקדמו "למען טובת התנועה והמדינה".

להגשת הבקשה לכינוס המרכז קדמה אמש מתקפה של סער על נתניהו. "ראש הממשלה לא הצליח פעמיים להקים ממשלה", אמר בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12. "הוא קיבל גיבוי מוחלט מכולנו. אם נלך לבחירות שלישיות, אין אחד שחושב שנתניהו יצליח להקים ממשלה. או שהמשבר המטורף הזה ימשיך לתקוע את המדינה, או שהשלטון יימסר ליריבינו הפוליטיים".

"אני פונה לראש הממשלה: תן את ידך למהלך של פריימריז מוקדמים. אפשר התמודדות חופשית, על מנת שנוכל להבטיח את שלטון הליכוד ונמנע את המשך המשבר".

"אני חושב שאוכל להקים ממשלה בקלות", הוסיף סער. "אני חושב שאוכל לאחד את העם, אבל יכול להיות שיש גם אחרים שחושבים שהם יכולים לעשות את זה. שיעלו על המגרש. אם חברי הליכוד ילכו לקלפי ויגידו 'אנחנו רוצים שנתניהו ימשיך להוביל אותנו באותו תוואי' – מה שנראה לי כרגע עם הראש בקיר – אז זו תהיה ההכרעה".

בתגובה לדבריו של סער, נמסר מדוברות הליכוד כי "יו"ר הליכוד הוא ראש הממשלה נתניהו, שהביא לליכוד 32 מנדטים בפתק מחל עליו נכתב 'הליכוד בראשות נתניהו'. מצער לראות שבזמן שראש הממשלה נתניהו שומר על ביטחון ישראל בכל החזיתות ופועל לשמר את שלטון הליכוד, גדעון סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות".

סער השיב הערב על תגובת דוברות הליכוד במתקפה נוספת, שכוונה לעבר נתניהו. "משאבי התנועה, כדוגמת דוברות הליכוד – הממומנים ממיסי חבריה – אינם אמורים לשמש להשתלחויות בנבחרי התנועה. פסול ומעיד על העדר מעצורים", כתב בטוויטר. בהתייחסו לסיכום שהושג בין נתניהו וכץ, ציין סער כי הוא "מברך על הסכמת ראש הממשלה לקיים פריימריז להנהגת התנועה". עם זאת, הוא שב ודרש לקיים את הבחירות לפני תום 21 הימים במהלכם ניתן עדיין על פי חוק להרכיב ממשלה, כדי למנוע את פיזור הכנסת והליכה לבחירות שלישיות.

תגיות:פריימריזהליכודחיים כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה