חדשות בארץ

רשמית: סער ביקש לערוך פריימריז בזק לראשות הליכוד

חבר הכנסת גדעון סער פנה רשמית ליו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, וביקשו לפעול לכינוס המרכז בתוך כשבועיים, כדי לקבל החלטה על עריכת בחירות מקדימות לראשות המפלגה בתוך כשבועיים. לדבריו, המהלך נועד למנוע הליכה לבחירות שלישיות, "למען טובת התנועה והמדינה"

סער (צילום: פלאש 90)סער (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער פנה הבוקר (ראשון) ליו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, בבקשה לכנס את המרכז בתוך כשבועיים, כדי להחליט על עריכת בחירות מקדימות לראשות המפלגה עוד לפני תום 21 הימים בהם ניתן להקים ממשלה לפני שהכנסת מתפזרת באופן אוטומטי. בפנייתו הדגיש סער, כי המהלך יוכל למנוע את הידרדרות המדינה לבחירות שלישיות מיותרות, שלדבריו ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו הגדירן כ"טירוף מערכות". הוא ציין, כי בחירות בזק לראשות הליכוד התקיימו בשנת 2002, בין ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, לבין נתניהו, וביקש מכץ לדון ברעיון עם מנהלת הליכוד כדי לקדמו "למען טובת התנועה והמדינה".

כזכור, סער יצא אמש בפומבי נגד נתניהו וקרא לעריכת פריימריז בזק. "ראש הממשלה לא הצליח פעמיים להקים ממשלה", אמר בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12. "הוא קיבל גיבוי מוחלט מכולנו. אם נלך לבחירות שלישיות, אין אחד שחושב שנתניהו יצליח להקים ממשלה. או שהמשבר המטורף הזה ימשיך לתקוע את המדינה, או שהשלטון יימסר ליריבינו הפוליטיים".

"אני פונה לראש הממשלה: תן את ידך למהלך של פריימריז מוקדמים. אפשר התמודדות חופשית, על מנת שנוכל להבטיח את שלטון הליכוד ונמנע את המשך המשבר".

"אני חושב שאוכל להקים ממשלה בקלות", הוסיף סער. "אני חושב שאוכל לאחד את העם, אבל יכול להיות שיש גם אחרים שחושבים שהם יכולים לעשות את זה. שיעלו על המגרש. אם חברי הליכוד ילכו לקלפי ויגידו 'אנחנו רוצים שנתניהו ימשיך להוביל אותנו באותו תוואי' – מה שנראה לי כרגע עם הראש בקיר – אז זו תהיה ההכרעה".

בתגובה לקריאתו של סער לפריימריז מהירים, בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו פועלים ליצור זיקה בין עריכת בחירות מקדימות לראשות התנועה לבין בחירה מחודשת של הרשימה לכנסת, כשהמטרה בכך היא ליצור לחץ על חברי כנסת, החוששים למקומם ברשימה, כך שלא יתמכו בפריימריז לראשות המפלגה. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הבהיר הבוקר כי לא ניתן לקיים פריימריז  לראשות התנועה בלבד. בראיון לכאן רשת ב', אמר זוהר כי "בהתאם לחוקת הליכוד והחלטות בית הדין שלו – לא ייתכן שיערכו פריימריז רק לראשות התנועה. לכן ההחלטה של חברי המרכז תהיה: או פריימריז מלאים לראשות התנועה ולרשימת הליכוד, או ביטול מוחלט של הפריימריז".

השרה מירי רגב תקפה הבוקר את סער על קריאתו לפריימריז מהירים. "לכל אחד הזכות להתמודד, אבל זה לא הזמן לפריימריז בליכוד", אמרה בראיון לגלי צה"ל. "לא עברו 48 שעות מהחלטת היועץ המשפטי לממשלה. יש איזו שהיא נאמנות, שצריכה לבוא לידי ביטוי בתוך הליכוד, בין חברי הכנסת והשרים. אני לא מבינה למה אצה לו הדרך. בכך הוא גם תומך בכחול לבן, שאומרים שבלי ביבי הם מוכנים לשבת לאחדות". רגב הוסיפה, כי חברי המרכז הם שיכריעו האם יהיו בחירות מקדימות: "אם המרכז יחליט על פריימריז – אני בטוחה שראש הממשלה ינצח".

תגיות:גדעון סערהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה