היסטוריה

היום בהיסטוריה: מהפכת אוקטובר

היום, כ"ב בחשוון, לפני 102 שנה, התרחשה מהפכת אוקטובר – השלב השני והמשמעותי בהפיכתה של רוסיה לקומוניסטית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בפברואר 1917 החל השלב הראשון של התהליך: מהפכת פברואר הביאה לסיום שלטון הצארים על רוסיה, והשלטון עבר מידיו של הצאר האחרון – ניקולאי השני – אל מנהיג הליברלים, גאורגי לבוב – ולאחר מכן אל אלכסנדר קרסקי.

זה היה רק השלב הראשון במה שניסה, והצליח, להיות מהפכה של ממש. החזון היה להפוך את הממשל לסוציאליסטי, לכזה שאין בו הבדלי מעמדות כלל, שאין בו עוני וגם לא רכוש פרטי, ושבו כל אדם יעבוד על פי יכולתו, ויקבל את מה שנדרש לו על פי צרכיו. או במילים אחרות: קומוניזם.

בכ"ב בחשוון תרע"ח הובילו לנין והמפלגה הבולשביקית את המהפכנים הסוציאליסטים והקומוניסטים למרד במה שהיתה בירת רוסיה באותו הזמן – פטרוגרד, והפילו את הממשלה החלשה שהקים קרסקי. אף שברישומים העתידיים נעשה ניסיון להאדיר את המהפכה, למעשה היה המרד קל ופשוט, והבולשביקים נתקלו במינימום התנגדות. בכך הושלם התהליך שהחל במהפכת אוקטובר, ורוסיה החלה להפוך, הלכה למעשה, לקומוניסטית.

ההשתלטות של הקומוניסטים על מוסקבה היתה מורכבת יותר, ובמקומות שונים ברוסיה נמשכה מלחמת האחים עוד 4 שנים לאחר מהפכת אוקטובר. אבל השלטון הקומוניסטי, על כל נזקיו העתידיים, קם והיה למציאות.

תגיות:היסטוריהמהפכת אוקטובר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה