סיפורים אישיים

השידוך הגיע מהמקום הכי לא צפוי. לא תאמינו מי היה השדכן

"לאיזה שדכן לא פנינו? לא היה אדם בעירנו שלא שמע על מצוקת בתנו. במשך שנים הוצעו עשרות ומאות הצעות לבתנו, אך אף אחד לא חשב להציע לנו את הבחור הזה, המתגורר במרחק של 4-3 דקות מביתנו". סיפור השגחה מעורר מחשבה

  • כ"ב חשון התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"היה זה לפני זמן מה בלונדון שבאנגליה, כאשר עסקתי בשידוך של נערה ממשפחה חשובה, עשירה ומפורסמת מאד. הבת היתה מושלמת בכל התחומים, אך למרות שהיא נפגשה עם מספר בחורים, אך שידוך לא יצא אל הפועל", כך מספר שדכן ירושלמי, שסיפורו מובא בביטאון 'קול ברמה'.

"השנים חלפו והנערה התבגרה. ההורים, השדכנים, ואף היא כמעט התייאשו לחלוטין. במקביל, חברותיה היו כבר אמהות לארבעה עד שישה ילדים, והיא עדיין מחפשת את בעלה העתידי...

"ההורים, שהיו אנשים אמידים, העסיקו מספר עובדות תושבות האזור לטיפוח וניקיון הבית. לכל עובדת היו שעות מיוחדות בה היא היתה באה לנקות, לאחר שעבדה בכמה בתים נוספים.

"באחד הימים מגיעה אחת העובדות הזרות אל ההורים ומבקשת לדבר איתם. "יש לי דבר מיוחד לספר לכם", אמרה במבטא הבולט שבדיבורה. "כידוע לכם, לפני שאני מגיעה לנקות את ביתכם, אני עובדת בבית יהודי נוסף, הממוקם בתים ספורים מביתכם. בדירה זו ישנו בחור חרוץ ומיוחד בן שלושים, אשר גם הוא מחפש כבר זמן רב שידוך, כפי הבנתי. לי דווקא נראה שהוא מתאים מאד לבתכם".

"ההורים שמעו את דבריה ונדהמו", ממשיך השדכן לספר. "שכן מי מציעה לבתם שידוך, עובדת אנגליה נוצריה?! לאן הגענו שאנחנו צריכים לשמוע הצעה מעובדת זרה שבכלל לא מבינה מהו העולם החרדי"...

"בהתחלה התעלמו ההורים מדבריה, ואף רמזו לה בעדינות כי אין זה העסק שלה ואין לה הבנה בכך. עם זאת, לאחר ייאושם של ההורים, וכיוון שהבחור התגורר בסמוך, אכן נערכו בירורים על הבחור והשניים החליטו להיפגש.

"הבת נפגשת פגישה ראשונה, ורוצה להמשיך. הם ממשיכים פגישה שניה ו…שניהם מעוניינים להתקדם. לא ארך הזמן עד שהחליטו להינשא... ההורים הנרגשים לא ידעו את נפשם.

 

הקב"ה ריחם על ביתי ודאג לה לא פחות ממני

"במסיבת האירוסין, ביקש אבי הכלה לומר מספר מילים. "רבותיי היקרים", אמר בקול חנוק. "אינכם מבינים מה אירע פה. במשך כל-כך הרבה שנים שאנו מחפשים שידוך לבתנו: לאיזה שדכן לא פנינו? באיזו ישיבה לא ביררנו? לא היה אדם בעירנו שלא שמע על מצוקת בתנו. במשך שנים הוצעו עשרות ומאות הצעות לבתנו, אך אף אחד לא חשב להציע לנו את הבחור הזה, המתגורר במרחק של 4-3 דקות מביתנו.

"מכל רחבי תבל קיבלנו הצעות, אך על בחור זה, מהרחוב שלנו, אף אחד לא חשב, עד… שבאה עובדת הניקיון שלנו, אשר נמצאת בביתנו פחות משבועיים, ודווקא הצעתה כל כך מתאימה...

"כולנו חייבים ללמוד מכאן, כי במקום לבזבז כל כך הרבה אנרגיות על אכזבות ותסכולים ועל שידוכים שלא יוצאים לפועל, אנו צריכים להשקיע את הזמן באמונה וביטחון מלאים בה' יתברך, ולהחדיר בלבנו את העובדה שה' הוא בעל הבית היחיד בעולם, והוא גם אב רחמן", המשיך האב ואמר.

"דעו לכם, כי לא פחות ממה שאני ריחמתי על בתי שלא מצאה את זיווגה, גם הקב"ה ריחם עליה ודאג לה לא פחות ממני. ורק הוא, בכוחו הכל יכול, ידע שעדיין לא הגיע הזמן.

"משמים סיבבו כי גם בתי וגם חתנה היו צריכים להגיע עד לגילאים אלו, כי כך גזר בורא כל העולמות. והנה, מיד כאשר הגיעה השעה בשמים, לא שלח ה' שדכן מקצועי, משלנו, אלא שלח עובדת ניקיון שבעצמה ביצעה את השידוך...

"הרבה שלוחין למקום, וכאשר מגיע הרגע של הישועה בשמים, הקב"ה מוציא את הדבר לפועל מיד. האמינו לי רבותיי", סיים האב את דבריו, "חבל, חבל לבזבז את הזמן על הרגשות של צער ומרמור. עלינו להתאזר באמונה שלימה בבורא עולם שהוא משגיח עלינו בכל רגע ומנהל את חיינו, והוא קבע את הרגע והשניה בו תבוא הישועה, ורק על ידי שנבטח בו, ונחיה בשמחה ובשלווה, תוך כדי תפילה, נזכה ליהנות מכל רגע בחיינו".

מהו הזיווג הטוב ביותר של האדם, ומדוע מאחלים לאדם שימצא זיווג משורש נשמתו? הרב זמיר כהן מסביר: 

מה גורם לזיווג להתעכב? הרב זמיר כהן מסביר.

מתוך "פניני עין חמד", חיי שרה תשע"ו, מעובד מ"קול ברמה" – בטאונה של רמת אלחנן.

תגיות:שידוכיםחיפוש זוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה