חדשות בארץ

נדחה ערעורם של דוברי נתניהו: המשטרה תוכל לחפש בניידים שלהם

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אברהם הימן, אישר למשטרה לחפש בטלפונים הניידים של דוברי ראש הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך, במסגרת חקירת החשדות להטרדת עד המדינה בתיק 4000: "חשד סביר כי בטלפונים הניידים קיים חומר חיוני לביצוע החקירה". אוריך וגולן: "במקום שבית המשפט ייתן למשטרה סטירה, הוא נותן לה סוכריה"

גולן ואוריך (תמונות: יונתן סינדל, פלאש 90)גולן ואוריך (תמונות: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) את הערעור שהגישו יונתן אוריך ועופר גולן, דובריו של ראש הממשלה, ואישר למשטרה לערוך חיפוש בטלפונים הניידים שלהם, במסגרת חקירת החשדות להטרדתו של שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000. לבקשת פרקליטיהם של השניים, ביצוע ההחלטה עוכב כדי לאפשר להם להגיש עליה ערעור לבית המשפט העליון.

השופט אברהם הימן מתח אומנם ביקורת, על כך שהמשטרה לא ביקשה צו חיפוש בטרם חדרה לטלפונים הניידים של דוברי ראש הממשלה. עם זאת, הוא קבע כי לא מצא טעות בהחלטת בית משפט השלום, שאישר לחוקרים להמשיך בחיפוש: "אם המקרה היה מגיע להכרעתי מלכתחילה – הייתי מחליט כך ובאותם הנימוקים". לדבריו, "מדובר בהליך חקירה. נמצא כי לפני החוקרים היה חשד סביר לביצוע עבירה, וחשד סביר כי בטלפונים הניידים קיים חומר חיוני לביצוע החקירה. המבחן הוא מבחן החשד הסביר".

"הטרדת עד הינה עבירה חמורה, שיש בה כדי לקעקע את אושיות הסדר הציבורי, קל וחומר כאשר מדובר במי שעתיד להיות עד מדינה", הדגיש הימן. "ראוי לשמור מכל משמר מהשפעה על עד כזה".

כזכור, היחידה לפשיעה כלכלית בלהב 433 פתחה בחקירה נגד בכירים במטה הבחירות של הליכוד, בחשד להטרדתו של פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, המשמש עד מדינה בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה). הפרשה הנחקרת נוגעת לאירוע מסוף חודש אוגוסט, כאשר הגיע רכב סמוך לביתו של פילבר, ממנו הושמעו קריאות גנאי נגדו על רקע היותו עד מדינה. בפרשה נחקרו 10 בני אדם, ובמהלך החקירה הוחרמו הטלפונים הניידים של ארבעה מעורבים בפרשה, ביניהם גולן, מנהל קמפיין הליכוד ודוברה של משפחת נתניהו, ואוריך, המשמש כדובר הליכוד. הצעד החריג עורר סערה ציבורית. בדיון שנערך בסוף החודש שעבר בבית משפט השלום בתל אביב, מתח השופט עלאא מסארווה ביקורת נוקבת על התנהלות המשטרה בחקירה, אך קיבל לבסוף את בקשתה לבצע חיפוש "כירורגי" בטלפונים הניידים.

בערעור שהגישו לפני כשבועיים פרקליטיהם של גולן ואוריך, עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, יחד עם פרקליטים של מעורבים נוספים בפרשה, הם הציגו שורה של פגמים שנפלו בחקירת המשטרה. בערעור נטען, כי החלטת בית משפט השלום "'מלבינה' למעשה את פעולותיה הפסולות של המשטרה". לאחר הגשת הערעור, אמר חדד כי "הנקודה מאוד פשוטה וצריכה להטריד כל אזרח. לא יכול להיות שהמשטרה תיכנס לטלפונים בצורה לא חוקית, תפרוץ אליהם ממש ואחר כך תפנה לבית המשפט כדי להלבין את המעשים שהיא עשתה. זו מהות הערעור, והמהות הזאת מאוד פשוטה ומאוד צודקת".

בתגובה לדחיית הערעור, מסרו אוריך וגולן כי "בית המשפט חיזק את החלטת בית משפט השלום, וקבע שהמשטרה, שאמונה על שמירת החוק, דרסה אותו ברגל גסה כשהפרה במתכוון את זכויות היסוד שלנו. אבל במקום שבית המשפט ייתן למשטרה סטירה, הוא נותן לה סוכריה. אבסורד. התנהלות בתי המשפט מעבירה למשטרה מסר ציבורי מזעזע: צפצפו על החוק, המשיכו לרמוס את זכויות הפרט, ואל תחששו, כי בכל מקרה יבוא השופט שיציל אתכם". השניים הוסיפו, כי "בית המשפט העליון חייב לשים סוף להתנהגות המערב הפרוע של המשטרה, ולהבהיר לה שמדינת ישראל היא מדינת חוק שאפילו המשטרה כפופה לו".

תגיות:הליכודיונתן אוריךעופר גולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה