שירה דאבוש (כהן)

"הייתי צריכה קודם כל לטפל בעצמי, ורק אחר כך להתחיל לקבל הצעות"

מה עושים כאשר הנפש מרגישה לא מספיק מוכנה בתוך תהליך השידוכים? האם להמשיך להיפגש כי 'חבל על הזמן שעובר', או שמא צריך לעצור ולעשות חישוב מסלול מחדש?

אא

רבות מאיתנו מגיעות לשידוכים ללא שמץ של מושג איזה מין בית אנחנו רואות לנגד עינינו. אנחנו יוצאות כי זה כבר 'הגיל', כי 'חבל על הזמן', כי 'משעמם לי בבית', וכי 'כולן עושות את זה. כולן נמצאות כבר בשידוכים, אז למה שאני לא אתחיל?'.

המחשבות הללו מוכרות לך? ובכן, אל תתני להן לבלבל אותך. לשידוכים את צריכה להגיע רק מסיבה אחת ויחידה: כי את מרגישה שאת כבר מוכנה. 

לא פעם מדובר בתהליך ארוך, כואב וקשה נפשית - שצריכים להיות מוכנים להכיל אותו בצורה מאוד מאוד מדויקת. את צריכה להכיר את עצמך מאוד טוב, לאהוב את עצמך בלי תנאים, ומעל לכל, לזכור שאף אחד לא באמת יכול לגעת במה שמוכן לך 40 יום לפני יצירת הולד. 

את מבינה? שום דבר לא התפספס במחשבים של בורא עולם. אם את עדיין לבד - יש לכך סיבה טובה, והיא מספיק טובה כדי שתלכי ותתורי אחריה. היא מספיק טובה כדי שתנסי להבין מה המשמעות שלה בחייך. היא מספיק טובה כדי שתראי אותה, תבחיני בה, לא תכעסי על קיומה, תחייכי אליה ותמשיכי לצעוד. 

 

אז מה נכון לנו? כמובן שאין תשובה אחת לשאלה הזו  

"בבית הוריי חוויתי דוגמה נוראית לזוגיות. שום דבר ממה שראיתי, לא הייתי רוצה להעתיק לביתי שלי", כתבה לי לאחרונה אחת המלוות בסדנה שלי, המועברת בקמפוס היהודי של הידברות. "אני חושבת שגם לצאת לשידוכים האלה כל כך מוקדם - הייתה טעות מבחינתי. הייתי צריכה קודם כל לטפל בעצמי, להרגיש מוכנה נפשית, ורק אחר כך להתחיל לקבל הצעות".

אותה מלווה, נקרא לה טובי לצורך העניין, ביקשה שאתייחס בטור הבא שלי אל נושא שמטריד לדעתה (והיא אכן צודקת) רווקות רבות: מצד אחד - הקושי הנפשי לצאת לשידוכים כשהנפש לא מספיק מטופלת ולא מספיק מוכנה, ומצד שני - הפחד שמא הרכבת תחלוף על פנינו, הזמן יעבור ועמו החשק שלנו - לרצות את זה באמת. 

"מה נכון לי? הרי אני לא הולכת ונהיית צעירה יותר מיום ליום, וחבל על כל יום שעובר. ומצד שני, אני מרגישה שהנפש שלי פצועה, ושאין לי באמת כלים להכיל את כל הקושי שאני חווה בשידוכים. אני גם לא יכולה להתייעץ ולספר על הבעיות שלי לאף אחד, כי אני לא מרגישה שיש מישהו שבאמת יכול להבין אותי או שיש לו מספיק זמן וסבלנות לשמוע אותי. מה עושים?", היא כותבת לי ומגוללת מציאות לא פשוטה בכלל, שאני מרשה לעצמי לומר שהרבה רווקות חוות, אם לא כולן. 

אז מה נכון לנו? כמובן שאין תשובה אחת לשאלה הזו, כי כל אחת ואחת מאיתנו בנויה אחרת, רואה דברים בצורה אחרת, וחווה דברים אחרים. ועם זאת, בקו העדין והדק שמשותף לכולנו - יש דברים שאנחנו יכולות לעשות שוודאי לא יקלקלו, אלא רק יועילו. 

 

אם לא טיפלת בעצמך - יהיה לך קשה להמשיך להכיל את השידוכים (בעיקר המאכזבים)

ה'קול' הזה שנשמע בך טובי יקרה, הוא איתות. רמזור שנועד לסמן לך שהגיע הזמן לעצור, להתבונן, ולהסיק את המסקנות הנכונות. אי אפשר להמשיך להיפגש כשהנפש עולה על גדותיה, ומחשבת להישבר. יש רגע שצריך לעצור בו, להרגיע את הסערות הפנימיות ולייצב את הספינה שלנו כדי שהיא תוכל להמשיך במסע, להמשיך לשוט עד לרגע שבו היא תעגון בחוף המבטחים. 

נכון שהזמן חשוב, אבל חשוב יותר לתת לעצמך את מה שרק את יכולה לתת לעצמך - ביטחון, הכלה, הבנה, ופנים חזק ומוצק. 

אם תגיעי לשידוכים כשאת שבורה בתוכך כקנה רצוץ - תרצי או לא תרצי, זה ייצא בפגישות. תרצי או לא תרצי, הנפש שלך תשדר את זה החוצה מלוא גרון, גם אם תעמידי פנים שאת הכי רגועה ונינוחה.

גם אם תהיי בטוחה שאת מספיק מכירה את עצמך כדי לדעת שמה שאת עוברת לא משפיע עלייך - זה פשוט לא נכון. כל מה שאנחנו עוברות משפיע עלינו, כל מה שאנחנו שומעות חודר אלינו, וכל מה שאנחנו רואות, המוח שלנו נותן לו פרשנות לכאן או לכאן. ובשלב מסוים, אם לא טיפלת בעצמך ולא נתת לעצמך את האפשרות להיבנות מתהליך שהוא לגמרי שלך, לגמרי מלמד אותך להכיר את עצמך מחדש - יהיה לך קשה להמשיך להכיל את השידוכים (בעיקר המאכזבים). 

 

תזכרי שלפני שאת משתדכת עם מישהו, את חייבת להשתדך בקשר נצחי עם הטוב שבך. להרגיש שאת טובה, שאת נהדרת, שהכל הולך לך מצוין, שאת חיובית, שאת מתנה לרווקות שלך והרווקות שלך היא מתנה עבורך. אם את לא מרגישה ככה בתהליך שלך - את צריכה לחשב מסלול מחדש, ולשקול תהליך ליווי מקצועי ויפה שעה אחת קודם. 

אל תחשבי על ההוצאה הכספית. תחשבי על ההכנסה הפנימית הגדולה, על התוצר של מה שתקבלי מהתהליך הזה - שיהפוך אותך בין רגע לעשירה. בנות רבות 'בוכות' על זה שאין להן כסף לטיפול רגשי, בעוד שבפועל הן יכולות לבזבז בחודש אלפי שקלים על בגדים, נעליים, ספרים, בילויים ושאר מותרות. כשאת אומרת שאין לך כסף - תבדקי אם בכלל יש לך כיסופים! את בכלל רוצה לגלות את עצמך מחדש, את בכלל רוצה להכיר את הכוחות שבך, את בכלל רוצה לדעת איך להגיע לזיווג שלך, את בכלל רוצה להתחתן? את תגידי שכן, אבל רק תהליך אינטנסיבי של ליווי אישי יענה לך על השאלות הללו - באמת. 

בליווי האישי נחשפים צדדים שלך שלא הכרת, מתגלים נדבכים מלאי אבק שבכלל לא הבחנת שקיימים בך. ולאט לאט - אצבעות הדעת והתודעה שלך יתחילו להגיע למקומות המאובקים שבך, ולנקות אותם. 

השינוי מתחיל בהחלטה שלך להפסיק להיות עלה נידף ברוח, שעובר את מה שהוא עובר מכוח האינרציה. תצאי מהתנועות הרגילות של הנפש שלך, תחווי דברים אחרים ותני לעצמך את הזכות להיות מי שאת יכולה להיות - אחרי הניקיון של השכבות המאובקות שבך. אין הדבר תלוי - אלא בך.

רוצה לקצר תהליכים, להיות מדויקת יותר ולמצוא את האחד שלך? אני כאן בשבילך! 

להזמנת ערבי חיזוק לבנות בשידוכים, וכן לרכישת הספר 'בדרך שלך', שזמין כרגע בגרסה דיגיטלית - יש לפנות אל המחברת במייל shira@htv.co.il

כמו כן, אשמח לראות אותך איתי בסדנה (כרגע במחיר מבצע) שלי - בקמפוס היהודי של הידברות

 

תגיות:נפשטיפולטיימינגשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה