סיפורי אמונה

"אני לא מוצאת שידוך", בכתה הנערה, ונדהמה לתשובתו של החזון איש

"אני מחפשת זיווג כבר הרבה שנים. נפגשתי עם הרבה בחורים, ואף אחד לא רוצה אותי", אמרה בקול חנוק, והוסיפה בכאב: "וכי אני כל כך גרועה, כזאת כלומניקית, שאף אחד לא רוצה בי?!"

החזון אישהחזון איש
אא

בחורה ניגשה אל חדרו של החזון איש, ושפכה בפניו את מר גורלה. "אני מחפשת זיווג כבר הרבה שנים. נפגשתי עם הרבה בחורים, ואף אחד לא רוצה אותי", אמרה בקול חנוק, והוסיפה בכאב: "וכי אני כל כך גרועה, כזאת כלומניקית, שאף אחד לא רוצה בי?!"

החזון איש האזין לדבריה, שתק מעט, והשיב לה את הדברים הבאים: "אני רוצה להסביר לך משהו, ותעני לי בכנות. אם לדוגמה, אני מעוניין לשלוח מכתב למשפחת כהן מרחוב רבי עקיבא 2, ואני אתן לך את המכתב כדי להעבירו לאותה משפחה. תלכי, ותגיעי לבניין מספר 2 שהוא בן 4 קומות, בכל קומה 3 דיירים. אין תיבות דואר, ואין שם מתנוסס על הדלתות. את לא יודעת היכן בבניין מתגוררת משפחת כהן. מה תעשי?", שאל החזון איש.

הבחורה שתקה בפליאה.

המשיך החזון איש ואמר: "אני רוצה לדעת מה את עושה", השיבה הבחורה בהיסוס: "אדפוק בדלת הראשונה, ואשאל האם הגעתי למשפחת כהן".

"ואם הם יאמרו: 'כאן זה לא כהן'?", המשיך החזון איש ושאל, "האם תצעקי עליהם בכאב ובזעם: 'מדוע אתם לא משפחת כהן?! מה זו החוצפה הזו?! הרי וודאי שלא. מה יש לצעוק. הרי כהן מתגוררים בקומה העליונה. מה יש לכעוס ועל מי יש לכעוס. כאן זה משפחת יצחקי ושם זה משפחת כהן. תעלי עוד כמה קומות ותגיעי למשפחה המבוקשת".

כעת הגביה מרן חזון איש את קולו: "אני רוצה שתדעי, שברגע שאת שומעת שמישהו אמר לך 'לא' על השידוך, משמעות הדבר שזה לא השידוך שלך. את, לדוגמה, צריכה להתחתן עם אחד שקוראים לו כהן. וכאשר את נפגשת עם יצחקי, והוא אומר 'לא', וכי יש לך מה לצעוק, לכאוב, להתאכזב, מדוע אתה לא כהן? הוא הרי יצחקי, אינו החתן שלך. ברגע שיגיע כהן השידוך יבוא לכלל גמר בשעה טובה. ברגע שהשידוך שלך יבוא, זה ירוץ".

את הדברים סיפר תלמידו המובהק של החזון איש, הרב בן ציון פלמן זצ"ל, שציין בסוף הדברים: "וכך היה".

הרב זמיר כהן - איך מוצאים את הזיווג הנכון?

תגיות:חזון אישזיווג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה