בריאות ותזונה

הרופאה מאשרת: הרכיב הזה שיש לכולכם בבית - יכול לסייע בריפוי טחורים

"החומצה האצטית מכווצת רקמות אורגניות כמו עור, ולכן עשויה לעזור במצב של טחורים, בהקלה על הנפיחות והגירוי": רופאה מייעצת באתר אמריקני בשם 'קו הבריאות', מאשרת כי חומץ תפוחים יכול להקל במצבים של טחורים

אא

טחורים: מי שלא מכיר את הוורידים הנפוחים והדלקתיים בפי הטבעת, שמשדרים כאבים, מגרדים ואף מדממים - שיגיד תודה. מדובר בבעיה שלא פעם נובעת משלשול או עצירות כרונית,  ומי שכן סובל מהם יודע כמה קשה למצוא תרופה שבאמת עוזרת. מכיוון שכך, על פי רוב ממליצה הרפואה הקונבנציונאלית על ריפוי בעזרת ניתוח, אולם ברפואה האלטרנטיבית יודעים לתת מענה קצת יותר נרחב לבעיה. 

"בין אם אתם חסידי השיטות האלטרנטיביות ובין אם לא, הטיפול בטחורים באמצעות חומץ תפוחים הוא אחד הטיפולים הביתיים היותר מקלים שמצויים היום", מסבירה ד"ר שילפה אמין (באנגלית: Shilpa Amin M.D), רופאה מייעצת ברפואה הדחופה, שנותנת מענה על שאלות שונות של גולשים, באתר אמריקני בשם 'קו הבריאות'. 

"ייתכן שתוכלו להקל על הגירוד, ולעזור לרפא את הטחורים באמצעות חומץ התפוחים - שהוכח כתרופה ביתית יעילה בנושא. תהליך ייצור חומץ התפוחים נעשה על ידי תסיסת הסוכר מהתפוחים באמצעות תהליך דו-שלבי שהופך את הסוכרים לחומצה אצטית, שהיא החומר הפעיל בחומץ.

"החומצה האצטית מכווצת רקמות אורגניות כמו עור, ולכן עשויה לעזור במצב של טחורים, בהקלה על הנפיחות והגירוי", היא כותבת אך מסייגת את דבריה בהמלצה חשובה: עדיף להימנע מלמרוח את החומץ ישירות על הטחורים, ונשים בהריון או אנשים אלגרניים וחולים בכל מיני מחלות - אין למרוח את החומץ כלל, ללא היוועצות ברופא המטפל. 

לדברי ד"ר אמין, דילול חומץ תפוחים במים יכול להפחית את הסיכון לגירוי בעור וכוויות מצד אחד, ולספק הקלה מסוימת מהטחורים המגרדים מצד שני. לכן, טוב לעשות אמבטיית חומץ תפוחים באופן הבא: להוסיף שתי כוסות חומץ לקערת מים חמים, לחכות 15 דקות ולהתקלח במים הללו תוך כדי הוספת מים קרים.  "דרך נוספת היא לדלל חומץ תפוחים במים, ולהקפיא אותו במגש קוביות קרח. כששום דבר אחר לא עוזר, הקור עשוי לגרום לכם להרגיש טוב יותר והחומצה האצטית תפעל את פעולתה על הנפיחות והגרד, גם אם באופן זמני", מסכמת ד"ר אמין. 

תגיות:ריפויבריאותטחוריםחומץ תפוחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה