חדשות בארץ

בתום הערכת מצב: חזרה לשגרה בעוטף עזה

דובר צה"ל הודיע כי לאחר התייעצויות ביטחוניות הוחלט על חזרה לשגרה במעברים ארז וכרם שלום, וכן על החזרת מרחב הדייג ל-15 מיילים ימיים. קודם לכן נמסר ממשטרת ישראל כי נפתחו  לתנועה כל הכבישים שנחסמו בשל המצב הביטחוני

רצועת עזה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רצועת עזה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) כי בתום התייעצויות ביטחוניות הוחלט על חזרה לשגרה במעברים ארז וכרם שלום, וכן על החזרת מרחב הדייג ל-15 מיילים ימיים. קודם לכן נמסר ממשטרת ישראל כי נפתחו  לתנועה כל הכבישים שנחסמו בשל המצב הביטחוני.

במשטרה הוסיפו כי החלו בהליך מעבר ממתכונת חירום לחזרה מלאה לשגרה, ולשם כך תפעל המשטרה במתכונת מתוגברת בפריסת כוחות השיטור והחבלנים. "במהלך ימי הלחימה האחרונים ולצורך מימוש אחריות המשטרה וביצוע כלל משימותיה, תוגברו הכוחות באלפי שוטרים ומתנדבים שפעלו במהלך כל שעות היממה במטרה לשרת ולהגן על כלל אזרחי מדינת ישראל", מסרה המשטרה. אנו קוראים לציבור לשים לב לכל חפץ חשוד ולדווח למוקד 100 ולהותיר את הטיפול בידי שוטרים וחבלני המשטרה. בנוסף, נבקש לחדד פנייתנו לציבור החקלאים והמטיילים בכל הנוגע למשמעת אזרחית מצילת חיים באיתור פריטים במרחבים הפתוחים".

בתום 48 שעות של תקיפות צה"ל ברצועה, במשרד העבודה הפלסטיני דיווחו כי הנזק למבנים ולתשתיות ברצועת עזה נאמד בכחצי מיליון דולר. 

לאחר ישיבת הערכת מצב שקיים הבוקר שר הביטחון, נפתלי בנט, עם בכירי צה"ל וראשי מערכת הביטחון, אמר כי "כ-20 מחבלים חוסלו ב-48 השעות האחרונות", והוסיף כי "בשלב זה, זה עוד לא נגמר. רק המעשים בשטח יקבעו". בנט הדגיש כי "כללי המשחק החדשים ברורים: צה"ל יפעל בחופש פעולה מלא, ללא שום מגבלות. מחבל שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, לא יוכל יותר לישון בשקט, לא בביתו ולא במיטתו, ולא בשום מקום מסתור".

לפי צה"ל, מאז חיסול מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, בהא אבו אל-עטא, בצעד שהיווה את נקודת הפתיחה למבצע "חגורה שחורה", נורו כ-450 רקטות לעבר שטח ישראל, 60% מהן נחתו בשטחים פתוחים ו-90% מהטילים שכוונו לשטחים בנויים יורטו בהצלחה.

משרד הבריאות בעזה מסר כי מאז תחילת הסבב נהרגו 32 בני אדם, 8 מהם בני משפחה אחת שנפגעו הלילה מתקיפות צה"ל, ביניהם מפקד יחידת רקטות בג'יהאד האיסלאמי ולצדו חמישה ילדים, נוסף לשלושה בני משפחה שנהרגו אתמול - אב ושני בניו, בני 7 ו-24.

תגיות:הפסקת אשההסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה