חכמת חז"ל

חייזרים וחוצנים: האם הם באמת קיימים?

האם קיימים יצורים תבוניים בעולם, מלבד האדם? היכן הם חיים? והאם יש הוכחות לקיומם? התשובות לשאלות המרתקות – בתוך הכתבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת השאלות שמרתקות כמעט כל יצור אנושי שחי על פני האדמה הזו הינה: האם חייזרים וחוצנים באמת קיימים? מה היהדות אומרת לגביהם? האם בורא עולם ברא יצורים תבוניים נוספים בעולמנו?

חייזרים וחוצנים הם כינויים ליצורים שמקורם מחוץ לכדור הארץ. מעולם לא היתה הוכחה חד משמעית לקיומם של יצורים כאלה. על פי היהדות, האדם הוא נזר הבריאה, ובתורה לא נראה כי קיימים יצורים אנושיים שחיים בכוכבים אחרים.

הרב יצחק פנגר מסביר שמבחינה מדעית, להיווצרות חיים במקום אחר צריכים להתקיים כל כך הרבה תנאים, שהסיכוי הוא לא רק אפסי אלא גם בלתי אפשרי. לא צריכים רק חמצן, מים, שמש וירח אלא הרבה מאוד תנאים נוספים. גם אם נניח שקיימים יצורים כאלה בכוכבים אחרים, יש להבין שהמרחק בין כדור הארץ לשאר הכוכבים הוא מרחק של שנות אור רבות מאוד.

אך עם זאת, התורה וגם הקבלה מלמדים אותנו מזה מאות ואלפי שנים על כך שהבורא יצר עוד יצורים תבוניים מלבד האדם. יצורים אלו הם מלאכים, שרפים, אופני הקודש, שדים, רוחות, מזיקין ועוד.

ההבדל בינינו לבין שאר הבריות הרוחניות הללו, הוא שהיצורים הללו חסרי בחירה חופשית בין טוב לרע. האדם הוא נזר הבריאה דווקא מכיוון שיש לו את היכולת לבחור, הוא קיבל את התורה וביכולתו לשמור את התורה והמצוות.

האם יש יצורים מתחת לפני האדמה? האם יש חיים בכוכבים אחרים? הרב זמיר כהן מצביע על האפשרויות השונות בהסבר קצר ומרתק:

 

הרב זמיר כהן מסביר שבזוהר הקדוש כתוב שיש מקומות בעולם שמתחת לאדמה יש מעין 7 קומות, ובכל קומה יצורים מסוג אחר. הזוהר מתאר איך יצורים אלו נראים, ומספר שבתקופה ההיא תלמיד חכם אחד ראה את אחד היצורים האלה. הרב זמיר מאריך בדברים בספר "המהפך" חלק ראשון.

עוד מסביר הרב זמיר שהמקובל המרדכי שרעבי מביא את המובא בגמרא על הפסוק "אורו מרוז", שיש כוכב בשם מרוז, וברק בן אבינועם מקלל את יושביו, כפי המובא בספר הברית. על פי זה, לדעתו יש חיים בכוכבים אחרים, אך יש מחלוקת בכך, ופרשנים אחרים לא הסכימו איתו. יצורים אלו שנמצאים מתחת לאדמה – פעמים שהם יוצאים החוצה.

"האם קיימות עדויות של אנשים שראו חייזרים?", הרב זמיר מתייחס לשאלה, ומשיב כי הרבה עדויות זו רמאות, שאנשים סתם המציאו סיפורים, ויש גם אנשים שדמיינו שהם רואים. אך יש גם עדויות אמינות, של מדענים אחראיים שמעידים על יצורים מוזרים שאין אותם בעולם. זה ייתכן, אך לא נראה שבאו מכוכבים אחרים, אלא ממעמקי האדמה.

"אם זה נכון שראו יצורים כאלה", אומר הרב זמיר, "מדובר באחת משתי אפשרויות – או יצורים שנמצאים בעולם שלנו בקומות היותר פנימיות, או שזה שד. יש יצור שנקרא שד, שנמצא על פני העולם.

יש מלאך – יצור רוחני לחלוטין, יש אדם – שהוא נשמה רוחנית בתוך גוף גשמי, יש שד שהרוחניות והגשמיות מעורבבים, והוא יצור רוחני על גבול הגשמי. על פי חז"ל, השדים דומים ב-3 דברים למלאכים וב-3 דברים אחרים למלאכים. הם חיים, פרים ורבים, מזדקנים ומתים כבני אדם. אך הם יכולים לטוס בשמיים, יכולים להידמות למה שהם רוצים, ויודעים חלק ממה שעתיד להיות, בדומה למלאכים. עוד מוסיף הרב זמיר ומציין כי בארץ ישראל אין לשדים רשות להיכנס.

מה ההבדל בין שמועות על חייזרים, לבין פעילויות סיאנס למיניהן, ומה דעת היהדות על שניהם? הרב יצחק פנגר בשיחה מרתקת על הסיכוי שקיימים חייזרים בחלל:

 

תגיות:חייזריםחוצנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה