חדשות בארץ

נתניהו: "הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים – סטירת לחי לחיילי צה"ל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים עמו ממשלת אחדות לאומית רחבה, והזהיר מפני הקמת ממשלת מיעוט שתהיה תלויה בקולותיה של הרשימה המשותפת: "ממשלה כזו היא סכנה לביטחון ישראל"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) למשבר הפוליטי, וקרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים עם הליכוד ממשלת אחדות לאומית רחבה. בנאום בוועידת החינוך הלאומית של מרכז ישיבות בני עקיבא ומקור ראשון, שהתקיימה בבנייני האומה בירושלים, אמר נתניהו: "יש ממשלה אחת שחייבים, וזו ממשלת אחדות לאומית רחבה. יש ממשלה אחרת שאסור להקים, וזו ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה במפלגות הערביות. ממשלה כזו היא סכנה לביטחון ישראל".

"בני, היית רמטכ"ל בצוק איתן", פנה נתניהו לגנץ. "ניהלנו יחד את המבצע הזה, שלחנו לוחמים לקרב. אתה זוכר מה אחמד טיבי עשה במהלך המבצע? הוא קרא מעל בימת הכנסת את שמות המחבלים שחוסלו בעזה, ואמר שצה"ל מבצע פשעי מלחמה. במהלך המבצע, סיעת רע"ם-תע"ל דרשה, לפתוח בחקירה נגדי ונגד הרמטכ"ל גנץ. במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, הם כתבו שנדרשת חקירה 'בגין ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות'. בסרטון תעמולת בחירות של הרשימה המשותפת נאמר 'גנץ, ידיך מגואלות בדם ילדי עזה'. אני שואל: עם האנשים האלה אותה רוצה להקים ממשלה? ממשלה שתהיה תלויה באחמד טיבי ואיימן עודה? זו סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה"ל, הלוחמים שאתה ואני שלחנו לקרב. תרדו מהרעיון המטורלל הזה, של הקמת ממשלת מיעוט של השמאל, שתלויה בטיבי, עודה וחבריהם לרשימה המשותפת, שתומכים בטרור ולא מכירים בכלל בזכות קיומה של מדינת ישראל. אל תגידו לי ממשלת מעבר רק לשלושה חודשים, אסור שהממשלה הזו תהיה אפילו יום אחד".

"תפסיקו עם הפסילות האלה", הוסיף ראש הממשלה בהתייחסו לאולטימטום שהציב לו יו"ר ישראל ביתנו להיפרד מגוש הימין-חרדים. "צריך להגיד את זה לליברמן, שמתמרן בין כל מיני אולטימטומים. פוסלים אנשים שחובשים כיפות סרוגות ושחורות, אבל הולכים יחד לממשלה שתהיה תלויה בחברי כנסת שונאי ישראל, שקוראים לחיילי צה"ל פושעי מלחמה".

"אנחנו צריכים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה", חזר נתניהו והצהיר. "יש לנו הצלחות גדולות, אבל מולנו קם בדור הזה מישהו שרוצה לכלותנו, וגם מולו צריך להתמודד. איראן מתפשטת וחותרת לגרעין, פורשת רשת טרור מאוד צפופה, ומנסה להדק טבעת חנק. אנחנו צריכים לאחוז איש ביד רעהו, להקים כוח חזק יותר ממה שיש בידינו. רק ממשלת אחדות רחבה תענה על האתגר הזה, ולא להיות תלויים בטיבי, עודה וחבריהם".

נתניהו התייחס בנאומו לדברים שאמר אתמול יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, במהלך טקס האזכרה לסבו, בהם קרא לו להתפטר מתפקידו: "אני מתייחס בחרדת אל הפיקדון שנמסר לי – הנהגת המדינה. אני גאה בכל לבי בהצלחות הכבירות שלנו. בעשור האחרון – הטוב ביותר בתולדות ישראל – הפכנו את המדינה לכוח עולמי עולה. זה לא שאין עוד בעיות ואתגרים, אבל טוב לחיות במדינת ישראל. לכן כל כך מקוממת אותי האמירה ההזויה ש'הכל רע, הכל פה תקוע, ישראל קורסת'. שמעתי את זה רק אתמול באזכרה ליצחק  רבין ז"ל, שלצערי נוצלה גם השנה לתעמולה פוליטית בוטה".

מוקדם יותר היום, אמר גנץ כי מפלגתו תפעל ככל יכולתה למנוע הליכה לבחירות, ותעשה הכל כדי להקים "ממשלת אחדות רחבה וליברלית". בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, התייחס יו"ר כחול לבן לפגישתו עם יו"ר ישראל ביתנו, המתוכננת להתקיים מחר: "אנחנו נשמע את ליברמן, נהיה נכונים לשקול פשרות מסוימות כל עוד הן יהיו על בסיס תפיסת עולמנו וישרתו את מדינת ישראל. אנו מעוניינים לפעול למען ממשלה רחבה שתבטא את רצון העם, ממשלה שגם תכבד ותשרת את המיעוטים, תשרת את כולם". הוא הוסיף וקרא לנתניהו לקיים "משא ומתן ישיר, אמיתי וכנה, כי זהו צו השעה. בוא נדבר תכלס על מה שמעניין את אזרחי ישראל, ולא רק על מה שמעניין אותך".

תגיות:בני גנץבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה