חדשות בארץ

הממשלה אישרה את מינוי בנט לשר הביטחון, גלנט התנגד

השר יואב גלנט היה השר היחיד שהתנגד למינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון. הוא אמר כי "ישראל נמצאת בתקופה ביטחונית מורכבת ורגישה" וכי "המינוי הזה אינו משרת את ביטחון המדינה". בנט: "מודה לראש הממשלה נתניהו על האמון שנתן בי, אפעל עמו יד ביד למען ביטחון ישראל"

נתניהו ובנט, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו ובנט, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, לתפקיד שר הביטחון. שר העלייה והקליטה, יואב גלנט (הליכוד), היה השר היחיד שהצביע נגד המינוי. גלנט, שבימים האחרונים התבטא באמצעי התקשורת נגד מינויו של בנט לתפקיד, אמר בישיבה כי "ישראל נמצאת בתקופה ביטחונית מורכבת ורגישה. המינוי הזה אינו משרת את ביטחון המדינה, ולכן אצביע נגדו. אמשיך לעשות כמיטב יכולתי, כדי לסייע בידי ראש הממשלה והמערכת הביטחונית כדי לשמור על בטחון ישראל".

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, איחל נתניהו הצלחה לבנט בתפקידו החדש. והודה לשר אורי אריאל, שהודיע לו הבוקר על התפטרותו מתפקיד שר החקלאות: "אני מבקש להודות לו על שירותו המסור, הנפלא וארוך השנים, למען מדינת ישראל בממשלה ובכנסת".

לאחר שמינויו אושר בממשלה, אמר בנט: "מתוך תחושת אחריות עמוקה לביטחון מדינת ישראל, נעניתי ביום שישי לבקשתו של ראש הממשלה נתניהו לשרת כשר הביטחון. יש לי אמון מלא במערכת הביטחון, בלוחמי צה"ל ובמפקדיו, ובראשם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי". בהודעה שפרסם, הוסיף שר הביטחון הנכנס: "כל חיי לחמתי למען ביטחון ישראל, בכל תחנות חיי – בסיירת מטכ"ל, ביחידת מגלן, בקבינט המדיני-ביטחוני ובכל תפקיד ציבורי. אני מודה לראש הממשלה נתניהו על האמון שנתן בי. אפעל עמו יד ביד למען ביטחון ישראל".

 

"ליברמן: גרגרי שעון החול כמעט וסיימו את מסלולם"

בדבריו בתחילת ישיבת הממשלה, מתח נתניהו ביקורת נוקבת על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וזאת בעקבות האולטימטום שהציב אמש בפניו ובפני יו"ר כחול לבן. "נראה שמדובר בהצגה. אני מקווה שזה לא כך, אבל נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן", אמר. "לכן האולטימטום שהוא מציע לשני הצדדים כביכול הוא אולטימטום לליכוד בלבד, ולא לכחול לבן. לנו הוא אומר 'פרקו את בלוק הימין', להם הוא לא אומר 'פרקו את הבלוק עם הרשימה המשותפת'".

ראש הממשלה הוסיף, כי "ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל, שתקום בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי, ותהיה תלויה בהם בכל יום ובכל דבר. איך תוכל ממשלה לתפקד, כשהמפתח נמצא בידי טיבי ועודה, הרי ליברמן עצמו אמר שלשיטתו הם גיס חמישי ושמקומם אפילו לא בכנסת ישראל. לאנשים הללו הוא רוצה למסור את מפתחות הממשלה? ברור שזה יהיה התסריט הגרוע והמסוכן ביותר למדינת ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו הודיע לפני הצהריים כי קבע להיפגש ביום רביעי עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, וכי פנה בשעות הבוקר ללשכותיהם של נתניהו וגנץ, כדי לקבוע פגישה עם כל אחד מהם בנפרד. "המסר הוא ברור ומדויק", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו, "גנץ יהיה חייב לקבל את מתווה הנשיא ולאפשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה, כולל סוגיית הנבצרות, ואילו ראש הממשלה נתניהו יהיה חייב להיפרד מהגוש החרדי משיחי".

"גרגרי שעון החול כמעט וסיימו את מסלולם", הוסיף ליברמן, "ואנו לא ניתן לגנץ או לנתניהו להוביל אותנו למערכת בחירות שלישית, שהיא האפשרות הגרועה ביותר למדינת ישראל. אנחנו בישראל ביתנו הבטחנו שנעשה כל שביכולתנו, ונפעל בשקיפות מלאה להקמת ממשלת אחדות ליברלית רחבה. אם יש כאלה שלא מבינים שבמצב שנוצר כל צד חייב לוותר למען האחדות ולמנוע מערכת בחירות בפעם השלישית, אין ברירה אלא להעמיד בפניהם את המציאות כפי שהיא, כי אני לא רואה דרך אחרת".

(עודכן: 13:40)

תגיות:נפתלי בנטאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה