חדשות בארץ

נתניהו: "ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתהיה תלויה בטיבי"

בעקבות האולטימטום שהציב יו"ר ישראל ביתנו בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר נתניהו כי "ליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן. האולטימטום שהוא מציע לשני הצדדים כביכול הוא אולטימטום לליכוד בלבד"

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (ראשון) את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על רקע האולטימטום שהציב אמש בפניו ובפני יו"ר כחול לבן.

"נראה שמדובר בהצגה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אני מקווה שזה לא כך, אבל נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן. לכן האולטימטום שהוא מציע לשני הצדדים כביכול הוא אולטימטום לליכוד בלבד, ולא לכחול לבן. לנו הוא אומר 'פרקו את בלוק הימין', להם הוא לא אומר 'פרקו את הבלוק עם הרשימה המשותפת'".

"לפי מה שנראה ברגע זה, ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל, שתקום בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי, ותהיה תלויה בהם בכל יום ובכל דבר", הוסיף נתניהו. "איך תוכל ממשלה לתפקד, כשהמפתח נמצא בידי טיבי ועודה, הרי ליברמן עצמו אמר שלשיטתו הם גיס חמישי ושמקומם אפילו לא בכנסת ישראל. לאנשים הללו הוא רוצה למסור את מפתחות הממשלה? ברור שזה יהיה התסריט הגרוע והמסוכן ביותר למדינת ישראל".

"אני עדיין מוכן להיפגש השבוע עם ליברמן. אני עדיין מצפה לשמוע ממנו, שהוא יתנגד לממשלה שתקום בקולותיהם של טיבי ועודה ותהיה תלויה בהם. אני מסכים איתו, שאין צורך אמיתי לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות. אפשר וצריך להקים ממשלת אחדות רחבה, כפי שהציע הנשיא. עוד לא מאוחר לעשות זאת", סיכם נתניהו.

ליברמן הודיע לפני הצהריים כי פנה ללשכותיהם של נתניהו וגנץ, כדי לתאם עמם פגישות "בהקדם האפשרי". מבית הנשיא נמסר כי "בהמשך למגעים הקואליציוניים בין סיעות הכנסת ולבקשת חבר הכנסת ליברמן, נקבעה הבוקר פגישה בין נשיא המדינה וליברמן שתתקיים בצהרי יום רביעי הקרוב".

בתוך כך, נתניהו חתם הבוקר על מכתב ההתפטרות מתפקידו כשר הביטחון, כצעד מקדים לקראת מינויו לתפקיד של יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט. התפטרותו של נתניהו תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות. מינויו של בנט יאושר על ידי הממשלה בישיבתה השבועית.

בהמשך למינויו הצפוי של בנט, הודיע שר החקלאות אורי אריאל לראש הממשלה על התפטרותו מתפקידו, בתום 19 שנים של עשייה ציבורית ופרלמנטרית, ושנה לאחר שהודח על ידי בצלאל סמוטריץ' מתפקידו כיו"ר האיחוד הלאומי. במכתב ההתפטרות כתב אריאל לנתניהו: "מודה לך על האמון והעבודה המשותפת תחת הנהגתך. מקווה ומתפלל ששר החקלאות הבא, יחד איתך, ימשיך לקדם את החקלאים והחקלאות".

בתגובה להתפטרותו של אריאל, קראה התאחדות חקלאי ישראל לראש הממשלה למנות באופן מיידי שר חקלאות במשרה מלאה: "זו העת לאחריות לאומית ולא למשחקים פוליטיים", נאמר בהודעת ההתאחדות. "החקלאות הישראלית היא חלק מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל, בשמירה על גבולות הארץ והביטחון התזונתי של תושביה. אנו מקווים כי מינוי שר החקלאות לא יהפוך לעוד כלי במשחק הפוליטי, אלא ייעשה מתוך אחריות לאומית לשמירה ופיתוח החקלאות הישראלית".

תגיות:אביגדור ליברמןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה