חדשות בארץ

גלנט נגד מינוי בנט לשר ביטחון: "נתניהו לא יעשה את הטעות"

בתגובה לדיווחים, כי ראש הממשלה שוקל למנות את נפתלי בנט לשר הביטחון, אמר שר העלייה והקליטה, יואב גלנט: "אני לא חושב שנתניהו יעשה את הטעות הזו". הוא הוסיף, כי אין סיכוי שבנט ואיילת שקד, ראשי הימין החדש, יצטרפו לממשלת מיעוט של כחול לבן: "זו התאבדות פוליטית, ולכן הם לא יעשו את זה"

גלנט (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)גלנט (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, הגיב היום (שני) על הדיווחים, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות את יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, לשר ביטחון. בראיון לאיילה חסון ברדיו 103fm אמר גלנט: הוא "אני לא חושב שנתניהו יעשה את הטעות הזו".

גלנט ציין, כי בניגוד לכל תפקיד ממשלתי אחר, תפקיד שר הביטחון דורש עמידה במספר קריטריונים: "הראשון הוא הבנה של האחריות והנשיאה בה, השני היא היכולת המקצועית שנדרשת בעניין. בנוסף, תמיכה ציבורית רחבה באיש לתפקיד הספציפי, וכן שיקול דעת, אחריות וזהירות".

השר הוסיף, כי הסבירות לפיה בנט ועמיתתו לראשות המפלגה, איילת שקד, יצטרפו לממשלת מיעוט של כחול לבן היא "אפס". לדבריו, "זה איום באקדח ריק. זו התאבדות פוליטית, ולכן הם לא יעשו את זה".

בתשובה לשאלה האם הוא מעוניין בתפקיד שר הביטחון, אמר גלנט: "מי שיקבע אם אני מתאים או לא זה הציבור וראש הממשלה. הדרך הצבאית והציבורית שלי והעיסוק בביטחון במשך 40 שנה מכשירים אותי לכיוון זה".

על פי הדיווח של עקיבא נוביק בחדשות 13, בכחול לבן מחזרים אחרי בנט ועמיתתו למפלגה, איילת שקד, והציעו להם שני תיקים בתמורה להצטרפותם לממשלת מיעוט של 55 חברי כנסת, שתכלול את מפלגות העבודה, המחנה הדמוקרטי וישראל ביתנו. לשקד הוצע לחזור למשרד המשפטים, ואילו לבנט הובטחה האפשרות לבחור בתיק בכיר שאינו תיק הביטחון. במקביל דווח בתקשורת, כי נתניהו – שיחסיו עם בנט התהדקו לאחרונה – שוקל לתת לו את תיק הביטחון, וזאת מתוך כוונה למנוע את חבירת הימין החדש לכחול לבן.

בתגובה לפרסומים, הבהיר בנט כי לא קיבל הצעה להתמנות לשר ביטחון, אך ישקול זאת אם תובא בפניו.

תגיות:נפתלי בנטיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה