חדשות בריאות

דבש ללא דבורים: סטודנטים מהטכניון עשו היסטוריה, וזכו במדליית זהב

עשו היסטוריה וקטפו מדליית זהב: סטודנטים מהטכניון זכו לאחרונה במדליית זהב ובמקום ראשון בתחרות בינלאומית - על המצאתם הגאונית: דבש שיוצר ללא התערבות של דבורים

אא

עשו היסטוריה וקטפו מדליית זהב: סטודנטים מהטכניון זכו לאחרונה במדליית זהב ובמקום ראשון בתחרות בינלאומית - על המצאתם הגאונית. 

הסטודנטים הציגו את המצאתם - דבש שיוצר ללא התערבות של דבורים, בתחרות iGEM היוקרתית הנערכת מדי שנה בבוסטון שבארה"ב, ובה משתתפות 300 משלחות אוניברסיטאיות מכל רחבי העולם. מטרת התחרות היא לאפשר לסטודנטים בתואר הראשון שלהם להתנסות במחקר בצורה מדעית ויישומית, ולהציג את ממצאי המחקר שלהם בפני גורמים שונים מעולם האקדמיה, המתעסקים בתחום הביולוגיה הסינתטית. זה שבע שנים שהנבחרת הישראלית מששתפת בתחרות, והזכייה הזו מצטרפת אל עוד שש מדליות זהב שבה זכתה משלחת הטכניון בעבר. 

שנה שלימה ארך הפרויקט שעליו עמלו 12 סטודנטים, כשעל ה'מקהלה' מנצחים ראש המעבדה לביולוגיה סינתטית לפענוח צפנים גנומיים - פרופסור רועי עמית, ומנהלת המעבדה דוקטור אורנה עטאר. 

אז איך מייצרים דבש ללא דבורים?

לצורך כך השתמשו הסטודנטים בחיידק מיוחד בשם בצילוס סבטיליס, אותו הם לימדו בתנאי מעבדה מיוחדים - לחקות את הפעולה שעושה הדבורה עד לרגע שבו היא מייצרת את הדבש.

תגיות:דבשטכניוןסטודנטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה