סיפורי אמונה

מדהים: ברכתו של החזון איש התקיימה במלואה

מצבו של הילד בן השנתיים היה מייאש, אך ה'חזון איש' אמר להורים השבורים: "הוא יכול לחיות עוד שבעים שנה".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנים 1949-1953 פרצה בישראל מגפת הפוליו, שיתוק ילדים. בשנת 1950, לשם דוגמה, נצפו 1,621 מילדי ישראל שלקו במחלה האיומה, המשתקת את מערכת העצבים, פוגעת בנוירונים מוטוריים, וגורמת לחולשה ukשיתוק רפה או שיתוק חד וקשה במערכת השרירים. רבים מהחולים נפטרו, רבים אחרים נותרו משותקים.

בין החולים היה ילד בן שנתיים, שהוריו עלו איתו זה עתה מהונגריה, ובאו לשכון בבני ברק. מצבו של הילד הלך והידרדר, והרופאים כמעט נואשו מחייו.

במצוקתם הרבה, פנו ההורים אל ה'חזון איש', מי שהיה ה'אורים ותומים' של היהודים החרדים באותו הדור. בדאגה רבה האזין ה'חזון איש' לדברי ההורים שסיפרו לו על מצבו הקשה של בנם, ועל חוסר התקווה המשודרת מאנשי הרפואה. לאחר ששמע את דבריהם בקשב רב, עודדם ואמר: "הילד עוד יכול לחיות שבעים שנה…"

מצבו של הילד היה מייאש, אך דברי ה'חזון איש' היוו כטל תחייה להורים השבורים. למרבה הפלא, הילד החל לגלות סימני חיים. אמנם המחלה פגעה בחלק ניכר מעצביו, אך הילד שב לחיים ולמסלול חיים תקני, עד כמה שהדבר אפשרי כשחלק מהעצבים פגועים.

בכ"ד בתשרי ה'תש"פ, 70 שנה אחרי, הולך לעולמו הגאון הגדול רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל בן ה-72. רבי שלמה זלמן אולמן, הילד המשותק, משולל תקוות הרופאים, ומצויד בברכת ה'חזון איש', ובאמונה תמימה של הורים יראים

ואותו ילד גדל בתורה, ניצל את שבעים השנים שקיבל במלואן. הוא עמל בתורה בהתמדה בלי גבול ומידה, גם בריאותו הרעועה, מזכרת משנות המחלה הקשה, לא היוותה מכשול בדרכו לעלות בתורה וביראה. הוא שימש כדיין בבית ההוראה שהקים רבו המובהק, הרב שמואל הלוי וואזנר, ובהמשך נמנה עם הרכב הדיינים הבכיר של בית הדין של הרב וואזנר, עם קבוצה מצומצמת מתלמידי הרב. כן כיהן כראש כולל האברכים של חסידות סאטמר בבני ברק, והיה ראש בתי הדין במודיעין עילית.

במקום ניתוח דחוף, 88 שנות חיים ו-9 ילדים. צפו בסיפור המופלא:  

כיצד זוכה האדם שהתורה תדבק בו? עצתו המפתיעה של ה'חזון איש'.

ה'חזון איש' במתק שפתיו מסביר מהי, בעצם, תפילה.

תגיות:החזון אישסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה