סיפורי אמונה

עדות נדירה מהחזון איש: "התפילה עולה לי הרבה כוח, יותר מהלימוד"

החזון איש מסביר כי מהותה של התפילה היא ציור מוחשי בדמיון – כיצד הקדוש ברוך-הוא שומע את שיח שפתינו ומאזין הגיון הלב

בעיגול: החזון איש (צילום: shutterstock)בעיגול: החזון איש (צילום: shutterstock)
אא

בפרשה שלנו אנו נוכחים עד היכן כוחה הרם והעצום של התפילה, עד כמה האמינו והחזיקו אבות העולם באומנות התפילה, וראו בה כמפלט יחיד שמסוגל להושיע בכל מצב וניסיון שעמדו בו, גם במקריהם הקשים ביותר.

רבי אליעזר טורק מספר על אביו, שזכה להתפלל במחיצת החזון איש והרבה לספר על תפילותיו המיוחדות של גדול הדור. "ראו בעליל עד כמה התפילה סוחטת ממנו את לשד תמצית כוחותיו. במשך תפילת שמונה עשרה, למרות שלא זז ממקומו כלל, ראו בקביעות את חולצתו מתנועעת מחמת הרעד שאחז בגופו. פרט שגילה טפח מהמתחולל בתוכו, אש אהבת ה' שלוהט פנימה כהר געש, ומאיים להתפרץ בכל רגע נתון, ואך בכוחות איתנים הוא עוצר בעדו", מצטט הרב טורק את אביו.

הרב טורק ממשיך ומספר כי הרב אליעזר צדוק טורצ'ין זצ"ל, שמע פעם מהחזון איש ביטוי מבהיל: "התפילה עולה לי הרבה כח, יותר מהלימוד!". "העוצמה של הביטוי הכביר הזה היא משמעותית במיוחד, לאור הידיעה איך היתה רמת העמל והיגיעה שהכניס ה'חזון איש' בשקידת התורה, ובחידוש חידושים לאמיתה של תורה, עד כלות הכוחות ממש, עד ועד בכלל.

"והנה למרות כל הקושי והמאמץ שהיה כרוך בעבודה קדושה זו, השיב פעם החזון איש לשואלו מדוע הוא מקפיד להתפלל 'מנחה גדולה'? הרי יש ענין לחבר התפילות מנחה ומעריב? "אמנם צודק אתה בדבריך", השיב החזון איש, "אך מה אעשה שמיד ברגע הראשון כשבא זמן התפילה, מתעוררת בי תשוקה עזה להתפלל!"…

ההסבר הוא שמי שאכן זוכה לחוש שהתפילה היא עבורו מקור השראה רוחנית עליונה להתדבק ולהתקרב לקונו, למרות שהיא דורשת ממנו עמל רב ומאמץ, אך בד בבד היא גם משרה עליו עונג מיוחד ותשוקה עזה אליה.

באחת האגרות (א', כ"ג) מגדיר החזון איש את התפילה כ'עבודה נאצלה': "עבודה נאצלה בתפילה, לצייר כמו חי איך שהקדוש ברוך-הוא שומע את שיח שפתינו ומאזין הגיון הלב". כך חש אדם שמרגיש את תוחלת האהבה והקרבה להקב"ה, שגורמת התפילה בעצם מהותה. ולוואי שנזכה.

הרב אלימלך בידרמן בסיפור נפלא על החזון איש: במקום ניתוח חירום – 88 שנות חיים ו-9 ילדים. צפו

 

תגיות:החזון אישתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה