חדשות בארץ

יו"ר ועדת המעקב מאשים: "זליגת כלי הנשק מצה"ל למגזר הערבי – מעשה מכוון"

יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה, האשים את רשויות המדינה באוזלת יד מול האלימות הגוברת בחברה הערבית: "הצבא יכול לחסום את זליגת כלי הנשק, המשטרה יכולה ללקט אותם בפינצטה"

מוחמד ברכה במאהל המחאה, אתמול (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)מוחמד ברכה במאהל המחאה, אתמול (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה, האשים היום (שני) את הממשלה והמשטרה באוזלת יד מול האלימות הגוברת בחברה הערבית. בראיון לרדיו גלי ישראל, אמר ברכה: "ראש הממשלה ורשויות המדינה אמורים למנוע את זליגת הנשק מהצבא לעולם הפשע במגזר הערבי. המשטרה צריכה לאסוף את הנשק שקיים, שלמרבה הצער נמצא בשפע. בכל חברה יש סכסוכים ומחלוקות, הבעיה היא שכאשר הנשק זמין – כל סכסוך הופך לטרגדיה".

ברכה תקף את התבטאותו בחודש שעבר של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שאמר כי "החברה הערבית היא חברה מאוד מאוד אלימה". לדבריו, על פי הסטטיסטיקה "ממוצע מעשי הרצח לשנה בגדה המערבית בגלל מעשי פשע הוא 9 רציחות למיליון איש, בירדן 11, ובקרב הציבור הערבי בישראל 52. זה לא אומר שהמשטרות של הרשות הפלסטינית וירדן חזקות יותר ממשטרת ישראל. זה אומר שיש מעשה מכוון של הזרמת נשק על מנת להסיח את דעתם של האזרחים הערבים. ארדן עצמו אמר ש- 90% מנשק הפשע ברחוב הערבי מקורו בצבא".

"הצבא הזה, שיכול לזהות משאית נוסעת בסודאן או בעיראק ולהפגיז אותה, יכול לדעת איך לסגור את הברזים ולחסום את זליגת הנשק לעולם הפשע במגזר הערבי", הוסיף ברכה. "המשטרה יודעת איפה כלי הנשק נמצאים, אפשר ללקט אותם בפינצטה. היא צריכה לספק ביטחון אישי וקולקטיבי ליישובים הערביים, כמו כל יישוב אחר במדינת ישראל".

על רקע התגברות האלימות ומעשי הרצח ביישובים הערביים בישראל, הקימו אתמול ראשי הציבור הערבי – חברי כנסת, ראשי רשויות ומנהיגי מפלגות – מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, ופתחו בשביתת רעב בת שלושה ימים. בהודעה, שפרסמה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, נאמר: "הפשיעה והאלימות גבו את חייהם של 1,395 אזרחים ואזרחיות מתחילת שנת 2000 ו- 79 אזרחים ואזרחיות מתחילת השנה. אוהל מחאה זה בא לזעוק את זעקתם של האזרחים הערבים, בדרישה להכריז על מצב חירום ותוכנית ממשלתית מפורטת שתכלול החלטה ממשלתית למאבק באלימות ובפשיעה, להקצות את המשאבים הדרושים לכך, ולאסוף את הנשק ולמנוע את זרימתו ליישובים הערבים, עם לוח זמנים ברור ומזורז".

במסיבת עיתונאים שנערכה במאהל המחאה, אמר ברכה: "אנחנו כאן כדי להטיל את האחריות על הפשיעה המשתוללת ברחובותינו על ראש הממשלה והממשלה. הנשק מגיע מהצבא, וחסינות הפושעים מגיעה מהמשטרה". ועדת המעקב קראה לכל אזרחי ישראל להצטרף למאבק, "על מנת לחיות בחברה נורמלית, ללא אלימות ופשיעה".

בשבוע שעבר הנחה ראש הממשלה נתניהו להקים צוות בראשות מ"מ מנכ"ל משרדו, רונן פרץ, שיגבש בתוך 90 יום תוכנית לאומית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. בדיון מיוחד שנערך בלשכתו, ציין נתניהו כי הניסיון לטפל בבעיית האלימות החמורה בחברה הערבית החל כבר בממשלה הקודמת, שהקימה תחנות משטרה ביישובים הערביים: "אנחנו רוצים לנסות להרחיב את זה ולחבוק תחומים שונים, בכדי שנוכל להביא לשינוי כולל".

עוד הוחלט בדיון, כי המשטרה תמשיך בפעילותה המוגברת לשמירה על ביטחון האוכלוסייה ביישובים הערביים. בנוסף, הנחה נתניהו לאתר את המקור התקציבי לפתיחתן של תחנות משטרה נוספות ביישובים אלו.

תגיות:אלימותהחברה הערביתמוחמד ברכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה