חדשות בארץ

נתניהו: יוקם צוות למאבק באלימות בחברה הערבית

בדיון מיוחד שכונס בלשכתו, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים צוות מיוחד שיגבש בתוך 90 יום תוכנית לאומית למיגור האלימות בחברה הערבית. בנוסף, הוחלט כי המשטרה תמשיך בפעילותה המוגברת לשמירה על ביטחון האוכלוסייה ביישובים הערביים

נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש (שני) בלשכתו דיון מיוחד, שנועד לקדם תוכנית לטיפול בתופעות האלימות והפשיעה בחברה הערבית. בדיון השתתפו השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך רפי פרץ, שר המשפטים אמיר אוחנה, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, נציגי משרד המשפטים ובכירים נוספים.

בפתח הדיון אמר נתניהו: "אנחנו מקיימים את הפגישה הזאת לאור הבעיות הקשות שהתפתחו בחברה הערבית, בתוך היישובים הערביים. זה גורם שם סבל עצום גם לתושבים, ופגיעה גדולה במדינת ישראל. לכן אנחנו נפגשים כאן בניסיון להביא לשינוי".

נתניהו ציין כי הניסיון לטפל בבעיית האלימות החמורה בחברה הערבית החל כבר בממשלה הקודמת, שהקימה תחנות משטרה ביישובים הערביים: "אנחנו רוצים לנסות להרחיב את זה ולחבוק תחומים שונים, בכדי שנוכל להביא לשינוי כולל".

ראש הממשלה הנחה להקים צוות בראשות מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, שיגבש בתוך 90 יום תוכנית לאומית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. הצוות יכלול את מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים והמל"ל, ויקיים דיאלוג גם עם ראשי הרשויות הערביות.

עוד הוחלט כי תימשך פעילותה המוגברת של המשטרה לשמירה על ביטחון האוכלוסייה ביישובים הערביים. בנוסף, הנחה נתניהו לאתר את המקור התקציבי לפתיחתן של תחנות משטרה נוספות ביישובים אלו.

החלטתו של נתניהו באה על רקע האלימות הגוברת במגזר הערבי, שגבתה בשבועות האחרונים קורבנות רבים בתוכו, ולאור הביקורת שמתחו חברי כנסת של הרשימה המשותפת על טיפולן של הממשלה והמשטרה בסוגיה.

בתחילת החודש אמר נתניהו כי סיכם עם השר לביטחון פנים ומ"מ מפכ"ל המשטרה על "הקצאת כוחות נוספים והגברת האכיפה כדי להמשיך להיאבק בתופעת האלימות". הוא הוסיף וקרא להנהגת הציבור הערבי "לנהוג באחריות ולשתף פעולה עם הרשויות במטרה להביא לשינוי מהותי במצב". בצל מחאת המגזר הערבי נגד הרשויות, הוא פנה בקריאה להימנע מאלימות כל שהיא במסגרת מחאה זו: "על כולנו לפעול באחריות ובשיתוף פעולה כדי להילחם באלימות".

תגיות:אלימותהחברה הערבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה