חדשות בארץ

חיזבאללה שיגר טיל לעבר כטב"ם של צה"ל בדרום לבנון; צה"ל: "הכלי לא נפגע"

כלי תקשורת בלבנון טענו, כי טיל נ"מ הצליח ליירט כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל בשמי דרום לבנון. מצה"ל נמסר כי הכטב"ם לא נפגע

גבול ישראל-לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)גבול ישראל-לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ארגון חיזבאללה שיגר בצהריים (חמישי) טיל נ"מ לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל, שנע באזור העיר נבטיה שבדרום לבנון. כך דיווחו כלי תקשורת לבנוניים. בלבנון טענו בתחילה כי הכטב"ם הופל. מדובר צה"ל נמסר, לעומת זאת, כי "לפני זמן קצר זוהה ירי נ"מ מעל שטח לבנון לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל. הכלי לא נפגע". שעה קלה לאחר מכן קיבל חיזבאללה את האחריות לירי. בהודעה מטעם הארגון נמסר, כי אנשיו ירו לעבר הכטב"ם ו"אילצו אותו לעזוב את המרחב האווירי הלבנוני".

בשבוע שעבר דיווחו כלי תקשורת לבנוניים על הפלת רחפן של צה"ל, שנע בסמוך לשער פאטמה, באזור כפר כילא. בערוץ הלבנוני MTV טענו, כי ארגון חיזבאללה הוא שאחראי להפלתו של הרחפן. בערוץ "אל-מנאר", לעומת זאת, נטען כי אזרח לבנוני יירט את כלי הטיס הבלתי מאויש באמצעות ירי שביצע לעברו מרובה ציד. מצה"ל נמסר כי "במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול נפל רחפן של צה"ל סמוך לגבול בצד הלבנוני".

לפני חודשיים איים מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי ארגונו יפעל להפלת כטב"מים של צה"ל שינועו בשמי לבנון, וכי על ישראל לדעת שהמרחב האווירי של לבנון לא יהיה פתוח בפניה. דבריו של נסראללה נאמרו לאחר שישראל סיכלה ניסיון איראני להוציא לפועל משטח סוריה פיגוע רחפנים נגד מטרות ישראליות, ובעקבות מתקפת הרחפנים ברובע הדאחיה בביירות, אותה ייחס לישראל. "אין מנוס מתגובה, זה כבר הוחלט. על ישראל לשלם את המחיר על התוקפנות", אמר בנאום שנשא מהבונקר בו הוא מסתתר. הוא ציין כי התגובה לא תגיע דווקא מחוות שבעא (הר דב), אלא יכולה להגיע מכל מקום בשטח לבנון: "כל האפשרויות פתוחות".

(עודכן: 16:24)

תגיות:לבנוןחיזבאללהצה"לכטב"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה