חדשות בארץ

בחסדי שמיים: צה"ל סיכל פיגוע רחפנים איראני

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו חוליה של כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות בכפר עקרבה, דרומית-מזרחית לדמשק, שעסקה בימים האחרונים בהוצאתו לפועל של פיגוע רחפנים נגד מטרות ישראליות בגולן

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

בחסדי שמיים מרובים: צה"ל סיכל הלילה (מוצאי שבת) פיגוע שתוכנן על ידי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדי טרור בכפר עקרבה, דרומית-מזרחית לדמשק. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס ומיליציות שיעיות, שעסקו בימים האחרונים בהוצאתו לפועל של פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי מתווה הפיגוע שסוכל כלל שיגור של מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות ברמת הגולן: "קאסם סולימאני וכוח קודס הובילו את נסיון הפיגוע. אנחנו רואים בחומרה את הפעילות של כוח קודס ואת העובדה שהמשטר הסורי מאפשר לאיראנים לפעול משטח סוריה באופן חופשי".

מצה"ל נמסר עוד, כי הוא "נמצא במוכנות גבוהה להמשך הגנה ופעולה ככל שיידרשו נגד כוונות לפיגוע נגד מדינת ישראל, ורואה באיראן ובמשטר הסורי אחראים ישירים לניסיון הפיגוע שסוכל".

גורם צבאי ציין, כי חוליית הטרור עמדה לבצע את הפיגוע ביום חמישי, אבל צה"ל מנע את הוצאתו לפועל. אמש, לאחר שהתברר כי האיראנים נחושים לשגר את הרחפנים ליעדיהם, השלים חיל האוויר את המשימה ופעל נגד אנשי החוליה וציוד הרחפנים שלה. ככל הנראה, ישנם נפגעים בקרב אנשי כוח קודס.

באופן חריג, בישראל מיהרו לקבל את האחריות על התקיפה. עם קבלת האחריות, הותר לפרסום כי צה"ל פרס סוללות של כיפת ברזל בצפון, מחשש להסלמה בעקבות סיכול הפיגוע.

במערכת הביטחון מעריכים כי באמצעות פיגוע הרחפנים, המשטר האיראני תכנן להגיב על הפעילות המיוחסת לישראל בשבועות האחרונים נגד יעדים של המיליציות השיעיות בעיראק הנתמכות על ידי איראן. עדות לכך הופיעה במאמר שהופיע ביום חמישי האחרון בעיתון האיראני השמרני "כיהאן", המזוהה עם משטר האייתוללות. הפרשן מוחמד אימאני כתב, כי ישראל אינה צריכה להתפלא אם פעילותה בסוריה ובעומק עיראק תיענה בתקיפות של כטב"מים, שיכוונו נגד "האזורים החיוניים והביטחוניים שלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לאחר הפעולה: "במאמץ מבצעי גדול סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות. אני חוזר ואומר: לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית. הקם להורגך השכם להורגו".

"הנחיתי להיערך לכל תרחיש", הוסיף נתניהו. "נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".

בתוך כך, מספר שעות לאחר התקיפה בסוריה טען חיזבאללה כי שני כטב"מים ישראליים התרסקו ברובע הדאחיה שבדרום ביירות, בו נמצא מעוזו של ארגון הטרור. על פי הדיווחים מביירות, אחד הכטב"מים התפוצץ בעודו באוויר, ולאחר מכן פרצה שריפה במקום ונגרם נזק לבניין. אנשי חיזבאללה סגרו לאחר מכן את האזור. בישראל לא הגיבו לידיעות.

תגיות:איראןסוריהפיגוערחפניםכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה