חדשות בארץ

מפקד חיל האוויר: "אתגר ההגנה הופך מורכב יותר"

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר מפני כוונתה של איראן לפרוס טילים מדויקים ברחבי המזרח התיכון, אמר מפקד חיל האוויר, האלוף עמיחי נורקין, כי "אתגר ההגנה הופך מורכב יותר, לאיום הטילים והרקטות מצטרפים כעת מל"טים תוקפים וטילי שיוט"

נורקין (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נורקין (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, התייחס אמש (רביעי) לאפשרות של שיגור טילי שיוט איראניים לעבר ישראל. "סוללות ה'חץ', ה'יהלום', 'קלע דוד' ו'כיפת ברזל' נמצאות בכוננות", אמר בטקס סיום קציני הגנה אווירית. "אתגר ההגנה הופך מורכב יותר. לאיום הטילים והרקטות מצטרפים כעת מל"טים תוקפים וטילי שיוט".

דבריו של נורקין באו על רקע האזהרה, שהשמיע בתחילת השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני ניסיונותיה של איראן לאיים על ישראל באמצעות פריסת טילים מדויקים במקומות שונים ברחבי המזרח התיכון. בפגישה בלשכתו עם שר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנוצ'ין, אמר נתניהו כי "איראן שואפת כעת להשיג נשק מדויק, שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 5-10 מטרים. הם מפתחים אותם באיראן ורוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה, ולהפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130,000 רקטות סטטיסטיות, לחימוש מונחה מדויק. הם שואפים לפתח את זה, וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם".

"אנו רואים את איראן כאיום הגדול ביותר לשלום, ליציבות, ולביטחון שלנו ושל רבים אחרים", הוסיף ראש הממשלה. "הם ירו לתוך ערב הסעודית, הם הפריעו לנתיבים ימיים בין-לאומיים, הם תקפו והרגו אמריקנים ב- 10 השנים האחרונות באפגניסטן ובמקומות אחרים. איראן היא האיום הגדול ביותר ליציבות ולשלום במזרח התיכון. אין זה אומר שאין איומים אחרים. גם הם קיימים. המזרח התיכון שופע בכל מיני דברים, ביניהם מדינות וקבוצות שמייצאות טרוריסטים".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס ביום שלישי לאתגרים הביטחוניים בפניהם עומדת ישראל. "אנו נמצאים תחת איומים אמיתיים", אמר בנאום בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, "בראש ובראשונה מצד איראן שממשיכה לאיים על האזור ולפתח נשק גרעיני, וכן לבסס כוחות בסוריה. אני מודע לאתגרים האסטרטגיים הקיימים, ומדגיש שישראל תמיד תעדיף את האופציה הדיפלומטית, אבל תמיד תציב על השולחן אופציה צבאית עצמאית בכדי להגן על עצמה".

גנץ הדגיש כי חברי ההנהגה של מפלגתו נהנים מניסיון ביטחוני רב שנים: "אני באופן אישי מכיר את הצרכים, הסיכונים והתגובות האפשריות לתרחישים הביטחוניים שעל הפרק. הטיפול בהם צריך לכלול פחות דיבורים ויותר מעשים – באמצעות צינורות דיפלומטיים, בערוצים החשאיים, ואם יהיה צורך גם בפעולות מבצעיות".

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בחודש שעבר, כי ישראל לא תקבל את פרויקט דיוק הטילים שארגון חיזבאללה – בהכוונתה והובלתה של איראן – מנסה להקים על אדמת לבנון. בפגישה עם מפקד יוניפ"ל, הגנרל סטפנו דל קול, הבהיר כוכבי כי על לבנון ויוניפי"ל להביא להפסקת פרויקט דיוק הטילים וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון: "המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו".

תגיות:עמיחי נורקיןחיל האווירצה"לאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה