חדשות בארץ

גנץ: "ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה וליברלית"

בנאום בפני חבר הנאמנים של הסוכנות, אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי הוא מודע לאתגרים הביטחוניים, אך "הטיפול בהם צריך לכלול פחות דיבורים ויותר מעשים". הוא הודיע כי יפעל לקדם את מתווה הכותל, הזוכה להתנגדותן של המפלגות החרדיות

גנץ, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (שלישי) כי "ישראל זקוקה לממשלה יציבה, אחראית ומאוזנת. ממשלת אחדות רחבה וליברלית, כפי שאמרתי מרגע כניסתי לפוליטיקה. זו הממשלה שאזרחי ישראל צריכים, זו הממשלה שהם בחרו".

בנאום בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, המתכנס בירושלים, התייחס גנץ לאתגרים הביטחוניים בפניהם עומדת ישראל, שלדבריו מהווים חלק מהגורמים לצורך בממשלת אחדות: "כפי שאמר לאחרונה הרמטכ"ל, אנו נמצאים תחת איומים אמיתיים, בראש ובראשונה מצד איראן שממשיכה לאיים על האזור ולפתח נשק גרעיני, וכן לבסס כוחות בסוריה. אני מודע לאתגרים האסטרטגיים הקיימים, ומדגיש שישראל תמיד תעדיף את האופציה הדיפלומטית, אבל תמיד תציב על השולחן אופציה צבאית עצמאית בכדי להגן על עצמה".

גנץ הדגיש כי חברי ההנהגה של מפלגתו נהנים מניסיון ביטחוני רב שנים: "אני באופן אישי מכיר את הצרכים, הסיכונים והתגובות האפשריות לתרחישים הביטחוניים שעל הפרק. הטיפול בהם צריך לכלול פחות דיבורים ויותר מעשים – באמצעות צינורות דיפלומטיים, בערוצים החשאיים, ואם יהיה צורך גם בפעולות מבצעיות".

"הציבור הישראלי וגם העולם חייבים לדעת שהנהגת המדינה פועלת בקור רוח, עם יד יציבה על ההגה, עבור טובתה של ישראל, ולא חלילה לאור נושאים אישיים ומשפטיים כאלו ואחרים", הוסיף יו"ר כחול לבן. "אנחנו נעשה כל מאמץ להבטיח שנקים ממשלה אחראית הנשענת על אמון רחב של הציבור, ולהימנע מבחירות בפעם השלישית בתוך שנה".

בהתייחסו לקשר בין ישראל ליהדות התפוצות ולאירועי האנטישמיות האחרונים, הבהיר גנץ כי בכוונתו לפעול ביחד עם כל המדינות הרלבנטיות בכדי להבטיח את ביטחונם של היהודים ברחבי העולם. הוא ציין כי כראש ממשלה יהיה בקשר "עם כל הזרמים ביהדות", כלשונו, והתחייב לקדם את יישומו של מתווה הכותל, הזוכה להתנגדותן של המפלגות החרדיות.

תגיות:בני גנץמתווה הכותלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה