חדשות בעולם

היסטוריה בבלגיה: יהודייה תעמוד בראשות הממשלה

סופי ווילמס, בת לאם יהודייה ניצולת שואה שאיבדה את משפחתה בשואה, נבחרה לראשונה בהסטוריה לראשות ממשלת בלגיה. מיכאל פרייליך, יהודי חרדי תושב אנטוורפן, שבעצמו עשה היסטוריה כאשר נכנס לראשונה לפרלמנט הבלגי במקום החמישי ברשימת מפלגת הימין, אמר כי המינוי של ווילמס הוא "אירוע היסטורי שממלא אותי בגאווה"

ווילמס ווילמס
אא

היסטוריה בבלגיה: סופי ווילמס, יהודייה בלגית, מונתה שלשום (ראשון) לראשות ממשלת בלגיה. ווילמס, המזוהה עם המרכז-שמאל הפוליטי, תעמוד בראשות ממשלת מעבר, זאת, לאחר שכבר שנה נמצאת המערכת הפוליטית בבלגיה במשבר שלטוני אחרי שאף מועמד לא הצליח להרכיב ממשלה, ובחודשים אלה עדיין נמשכים המגעים להרכבת קואליציה.

קודמה בתפקיד, שארל מישל – שבדומה לווילמס גם הוא חבר מפלגת המרכז-שמאל MR, עבר למלא תפקיד באיחוד האירופי, לאחר שכשל בניסיונותיו להרכיב את ממשלתו, שנפלה בשנה שעברה.

על קשריה לעם היהודי סיפר פיליפ מרקייביץ', נשיא הקונסיסטואר – ארגון הגג של יהודי בלגיה, שאמר כי אמה של ווילמס היא יהודייה שמשפחתה איבדה מספר קרובים בשואה. אביה של הפוליטקאית, לעומת זאת, היה נוצרי שעבר כמרצה באוניברסיטה הקתולית של לוואן בבלגיה.

לפי מרקייביץ', "ווילמס עצמה הסתירה את זהותה היהודית, אף שנראה כי זהו פן פרטי בביוגרפיה שלה, ולא משהו בעל היבט פוליטי כלשהו מבחינתה". עם זאת, הוא הדגיש כי ראש הממשלה החדשה משתתפת באירועים לזכר השואה, ומקפידה לציין אותם ביומנה בשל היותה "פוליטיקאית חרוצה ומחויבת למטרה", כלשונו.

גורם אחר מהקהילה היהודית, גם הוא חבר במפלגתה של ווילמס, אמר כי לאחרונה חלו שינויים בתפיסתה, והיהדות הפכה אצלה "לגורם חשוב יותר מאשר בעבר".

מיכאל פרייליך, יהודי חרדי תושב אנטוורפן, שבעצמו עשה היסטוריה כאשר נכנס לראשונה לפרלמנט הבלגי במקום החמישי ברשימת מפלגת הימין, אמר כי המינוי של ווילמס הוא "אירוע היסטורי שממלא אותי בגאווה".

לאחר בחירתו של פרייליך במאי האחרון לפרלמנט, אמר כי הוא "רוצה מאוד להודות לכל מי שעבד בשבילי, ולכל מי שהצביע בשבילי, והחדשות הטובות, שאני היהודי החרדי הראשון שיהיה בפרלמנט הבלגי". הוא הוסיף: "אני אהיה כאן בשביל כולם, גם עבור אלה שלא הצביעו לי, אני פה בשביל כלל ישראל. זוהי הצלחה גדולה וניצחון גדול לעם היהודי בבלגיה ובאירופה כולה".

תגיות:בלגיהיהדות התפוצות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה