חדשות בארץ

יועצו של נתניהו: המשטרה ערכה חיפוש לא חוקי בטלפון שלי

פרקליטתו של דובר הליכוד יונתן אוריך שיגרה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וטענה בשמו של לקוחה כי חוקרת המשטרה שניהלה את חקירתו עיינה בהתכתבויות חסויות בטלפון הסלולרי שלו שאינן קשורות לחקירה

אוריך (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)אוריך (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

דובר הליכוד יונתן אוריך טוען כי חוקרת המשטרה, שניהלה את חקירתו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, ערכה חיפוש בלתי חוקי בטלפון הסלולרי שלו ועיינה בתכתובות חסויות. כך דווח הערב (שני) בחדשות 12.

במכתב ששלחה עורכת דינו של אוריך, נועה מילשטיין, ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נטען כי במהלך התשאול שנערך לאוריך בלהב 433, דרשה ממנו החוקרת לפתוח את הטלפון הנייד שלו ולתת לה לעיין בתכתובת ספציפית הקשורה לאירוע בו הוא נחשד בהטרדתו של פילבר. עוד נטען כי בניגוד לנדרש על פי הפסיקה המשפטית, החוקרת לא ציינה בפניו כי מותר לו לסרב לחיפוש, אלא נטעה בו את התחושה שהוא חייב להיעתר לדרישתה.

בהמשך הדברים כתבה הפרקליטה, כי החוקרת יצאה מחדר החקירות עם הטלפון הנייד, וכשחזרה התברר לאוריך כי היא עיינה בהתכתבויות נוספות שאין להן קשר לחקירה. בנוסף, אוריך ראה שהחוקרת מתעדת בטלפון האישי שלה פרטים מתוך התכתובות, ומעבירה אותן לקבוצת טלגרם בשם "השלמות לתיק 4000".

"מדובר באירוע חמור, שמחייב את התייחסותו הבהולה של כבוד היועץ המשפטי לממשלה", סיכמה פרקליטתו של אוריך את מכתבה.

 

נתניהו: "החרמת הטלפונים של יועציי – פיגוע בדמוקרטיה"

על פי הדיווח בכאן חדשות, פרקליט המדינה שי ניצן מלווה באופן אישי את החקירה. האירוע המדובר התרחש בסוף חודש אוגוסט, אז הגיע רכב סמוך לביתו של פילבר, וממנו הושמעו, באמצעות מערכת כריזה, קריאות גנאי נגדו על רקע היותו עד מדינה בתיק 4000. בנוסף לאוריך, נחקרו גם מנהל הקריאייטיב של קמפיין הליכוד, ישראל איינהורן, ועופר גולן, מנהל הקמפיין ודוברה של משפחת נתניהו. שלושת הבכירים נחקרו באזהרה, והטלפונים הסלולריים שלהם הוחרמו. מנהל מערך הניו מדיה של הליכוד, טופז לוק, מסר בימים האחרונים עדות במשטרה. בחדשות 13 דווח הערב, כי אוריך וגולן קשרו בחקירתם את עצמם לאירוע, אלא שאוריך טען כי סרטון האירוע, שהופץ ברשת, היה חלק מקמפיין הבחירות של הליכוד, ולא הייתה כל כוונה להטריד את פילבר.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שני) על החרמת הטלפונים הניידים של יועציו הקרובים ואמר כי היא מהווה "פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח". בציוץ בטוויטר הוסיף נתניהו: "אנחנו לא חיים במשטר אפל, ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה, ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה. למה את זה לא חוקרים?".

מוקדם יותר היום, דחו במשטרה ובמשרד המשפטים את הביקורת הציבורית על חקירת אנשיו של נתניהו. בהודעה משותפת שפרסמו נאמר כי "רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך. חומרה יתירה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם". בהתייחס להחרמתם של הטלפונים הניידים, נטען כי "הדבר נדרש בשל צורכי חקירה מובהקים. החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט. המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים, ולא גורמי החקירה. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

תגיות:משטרת ישראליונתן אוריך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה