חדשות בארץ

תחקיר ירי הנ"ט של חיזבאללה: הרמטכ"ל הורה על נזיפות פיקודיות למג"ד וסגנו

בעקבות ירי טילי הקורנט של חיזבאללה לעבר מרחב אביבים, העלה התחקיר הצה"לי שתי תקלות בהיערכות המבצעית. הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה לרשום נזיפות פיקודיות למפקד הגדוד וסגנו

תיעוד ירי הנ"ט (צילום מסך, ערוץ אל-מנאר, לבנון)תיעוד ירי הנ"ט (צילום מסך, ערוץ אל-מנאר, לבנון)
אא

צה"ל פרסם הבוקר (ראשון) את מסקנות התחקיר, שנערך בעקבות ירי טילי הנ"ט של חיזבאללה לעבר מרחב אביבים בגליל העליון. במתקפה, שבוצעה בתחילת חודש ספטמבר, ירה ארגון הטרור טילי קורנט לעבר מוצבים צבאיים ולעבר אמבולנס צבאי ממוגן מסוג "זאב", שנע במרחב. בחסדי שמיים מרובים, לרכב נגרם נזק קל בלבד, והחיילים שהיו בו לא נפגעו.

הירי לעבר הרכב הצבאי (סרטון: מצלמת אבטחה, קיבוץ יראון)

מהתחקיר עלה, כי הרכב הצבאי נכנס לציר שנאסר לנסיעה, בשל היותו חשוף לאש נ"ט של האויב. סגן מפקד הגדוד הוא שנתן את האישור לנסיעה, בניגוד להנחיות מפקדיו. עוד העלה התחקיר, כי החטיבה המרחבית לא ביצעה בקרה ראויה, וכי היה פיקוח לקוי על התנועה בצירים. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, קבע כי מדובר בתקלה מבצעית חמורה, והורה לרשום נזיפה פיקודית לסגן מפקד הגדוד על אישור הנסיעה בציר האסור לתנועה.

נזיפה נוספת נרשמה למפקד הגדוד, וזאת בשל פינויו ואבטחתו של בסיס אביבים שלא בהתאם לנהלים המקובלים. כמו כן, כוכבי הורה לזמן מעורבים נוספים באירוע, ביניהם מפקד החטיבה המרחבית וקצינים בגדוד התותחנים, לשיחות הבהרה אצל מפקדיהם.

בהתייחסו לצעדים הפיקודיים עליהם החליט, עמד כוכבי על אמות המידה הנדרשות לטיפול בשגיאות ובתקלות. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי הרמטכ"ל הבחין בין שלושה מצבים שונים – שגרה, פעילות מבצעית ופעילות מבצעית תחת אש. כוכבי הדגיש, כי בפעילות מבצעית היחס לטעויות צריך להיות מקל ביחס לשגרה, זאת מהטעם שבפעילות מבצעית בכלל, ובפעילות המתנהלת תחת אש בפרט, יש מקום לשקלל את הלחץ ומאפייני המצב המבצעי. לדברי הרמטכ"ל, קבלת ההחלטות בהיערכות להגנה טרם ירי הנ"ט ובעת פינוי מוצב אביבים הוגדרו כפעילות מבצעית, אך לא כפעילות תחת אש. לפיכך, הוא מצא לנכון להעיר פיקודית למספר מפקדים על קבלת החלטות שגויה, ויחד עם זאת להעניק גיבוי למפקדים שפעלו בשטח.

תגיות:חיזבאללהצה"לתחקיראביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה