חדשות בארץ

תיעוד: טיל הנ"ט של חיזבאללה לא פגע ברכב הצבאי

מצלמת אבטחה בקיבוץ יראון קלטה את רגע פיצוץ טיל הקורנט ששיגר חיזבאללה לעבר הג'יפ הצה"לי. הטיל החטיא את הרכב במטרים ספורים, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים בקרב החיילים

גבול ישראל-לבנון, שלשום (צילום: David Cohen/Flash90)גבול ישראל-לבנון, שלשום (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

תיעוד שפורסם היום (שלישי) ממצלמת האבטחה בכניסה לקיבוץ יראון שבגליל העליון מלמד, כי ג'יפ ה"זאב" הצה"לי, שהותקף על ידי חיזבאללה בטילי נ"ט, לא נפגע מהירי. בחלקו השמאלי העליון של הסרטון הקצר ניתן לראות את רגע הפיצוץ של אחד הטילים. הטיל החטיא את הג'יפ במטרים ספורים, והרכב הצבאי המשמש כאמבולנס המשיך בנסיעה וחלף על פני שער הכניסה לקיבוץ. בחסדי שמיים מרובים, לא היו נפגעים, ולרכב נגרם נזק קל בלבד – פנצ'ר בגלגל. צה"ל הגיב בירי ארטילרי של למעלה מ- 100 פגזים, ומסוק קרב תקף את החוליה שירתה את הטילים.

מתקפת הנ"ט של חיזבאללה החלה שלשום אחרי הצהריים, בסביבות השעה 16:15. הטילים שוגרו לעבר בסיס צה"ל, שפונה מספר ימים קודם לכן, ולעבר כלי רכב צבאי שנע על כביש הצפון החדש (כביש 899), סמוך לקיבוץ יראון. בתיעוד מצדו הלבנוני של הגבול, שפורסם אתמול על ידי ארגון הטרור, ניתן לראות ירי של שני טילים לעבר הרכב. לאחר הירי מיהרו בחיזבאללה לדווח כי בקרב חיילי צה"ל נרשמו נפגעים, וחגגו את ההישג מבחינתם. בצה"ל, לעומת זאת, שמרו במשך כשעתיים על עמימות עד שדובר צה"ל הוציא רשמית לפיה לא היו נפגעים. בשעות הערב התברר כי העמימות הצה"לית הייתה חלק מתרגיל הונאה מתוכנן, במסגרתו פונו שני חיילים במסוק צבאי לבית החולים רמב"ם בחיפה. המצלמות קלטו את תמונות החיילים "הפצועים", כשהם חבושים ומדממים ומובלים על אלונקות לחדר המיון, אך בתום סבב הלחימה הקצר הם שוחררו מבית החולים, מבלי שנזקקו כלל לטיפול רפואי.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, איים אמש שוב על ישראל ואמר כי מבחינת חיזבאללה "אין עוד קווים אדומים". בנאום שנשא ממקום מסתורו, אמר נסראללה כי ארגונו קיבע מול ישראל משוואה חדשה של הרתעה: "עברנו מתגובה בחוות שבעא, שהיא אדמה לבנונית כבושה, לתגובה בתוך פלסטין הכבושה. אני רוצה לומר לישראלים: זכרו את ה- 1 בספטמבר 2019, בו החל שלב חדש במאבק להגנה על לבנון". הוא הבהיר, כי ירי הנ"ט היווה תגובה על חיסול שניים מפעילי חיזבאללה בפעולת חיל האוויר בכפר עקרבה שבסוריה, וכי הארגון יגיב גם על מתקפת הרחפנים בדאחיה שבביירות.

מוקדם יותר אתמול, אמר גורם ביטחוני בישראל כי נסראללה ביקש לסיים במהירות את סבב הלחימה. לדבריו, הוא העביר את הבקשה באמצעות ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, שפנה בעניין לצרפת, ארצות הברית ומצרים: "הוא רק רצה לצאת מזה בכבוד. נסראללה יודע מה מצפה לו אם ימשיך בדרך זו, וגם אל-חרירי הבין שיש עליו איום".

הגורם הוסיף: "צריך להגיד את זה כי האיש במקלט ממשיך לתת נאומים, וברור מאליו שהוא רק רצה לצאת מזה בכבוד כזה או אחר. מבחינתי, זה לא מפריע לי כל עוד מקדמים את היעדים שישראל קבעה לה. גם אל-חרירי הבין שהמדינה שלו מאוימת אם נסראללה ימשיך לפעול משטח לבנון".

תגיות:חיזבאללהצה"לקורנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה