חדשות בארץ

גנץ דחה את מתווה האחדות של נתניהו; הליכוד: "סרבן סדרתי"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי קיבל מראש הממשלה בנימין נתניהו "הצעה שאי אפשר שלא לסרב לה". בליכוד הגיבו כי "גנץ נכנע שוב לתכתיבים של לפיד וליברמן, והפך לסרבן סדרתי המונע הקמת ממשלת אחדות לאומית"

גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, דחה את המתווה החדש להקמתה של ממשלת אחדות, שהוצע לו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"קיבלתי היום הצעה שאי אפשר שלא לסרב לה", כתב גנץ בטוויטר. "נמתין לקבלת המנדט מהנשיא, ונתחיל במשא ומתן רציני להקמת ממשלת אחדות ליברלית שתוביל לשינוי ותחזיר את התקווה לאזרחי ישראל".

בהודעה שנמסרה מכחול לבן נאמר: "לצערנו, התנהלותו של ראש הממשלה היוצא בפועל גם במהלך התקופה האחרונה מצביעה שדרכו אינה לאחדות אלא לחסינות. גם היום הוא לא מוכן לבוא למשא ומתן ישיר, וגם היום הוא אינו מוכן להכיר בכך שרוב אזרחי ישראל בחרו בממשלת אחדות ליברלית, ללא הקיצוניים. זו הסיבה שכחול לבן היא הסיעה הגדולה בכנסת".

"לא בכדי, הצעתו של ראש הממשלה היוצא אינה כוללת התייחסות לנושא החשוב ביותר – שמירה על טוהר המידות ושלטון החוק", נאמר עוד בהודעה. "גם בשבועות האחרונים, ממשיך נתניהו לצאת נגד מערכות אכיפת החוק, נגד התקשורת ונגד גורמים ממלכתיים, ואינו נוהג במערכות אלו בכבוד הראוי. אנו מברכים על חלקים בהצעתו של ראש הממשלה, כמו הנכונות לדון בנושאי דת ומדינה וההכרה בצורך להכין תוכנית רב-שנתית למערכת הביטחון. עם זאת, הקמת ועדות ודחיית קבלת ההחלטות לשלבים מאוחרים מעלה חששות כי מדובר במתווה שמטרתו היא להקים ממשלה בראשות נתניהו, ולא לפתור את סוגיות היסוד".

"בעת הזו, ובהתאם למצב הביטחוני, הכלכלי והמשפטי, הדבר הנכון למדינת ישראל ולעם ישראל הוא ממשלת אחדות רחבה וליברלית, עם קווי יסוד ברורים ביחס לנושאי ביטחון, טוהר המידות, דת ומדינה וכלכלה. לכן, אנו קוראים לנתניהו להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ולאפשר ליו"ר כחול לבן להוביל הקמת ממשלה שתתקן את הבעיות הביטחוניות והכלכליות שיצרה הממשלה הנוכחית, ולבוא למשא ומתן ישיר בלב פתוח ובנפש חפצה במקום למשוך זמן", נאמר בסיום הודעת כחול לבן.

בתגובה לדחיית המתווה של נתניהו על ידי כחול לבן, נמסר מהליכוד כי "גנץ נכנע שוב לתכתיבים של לפיד וליברמן, והפך לסרבן סדרתי המונע הקמת ממשלת אחדות לאומית. גנץ סירב למתווה הנשיא, סירב להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, סירב למפגש בין צוותי המשא ומתן, וכעת מסרב למתווה הפשרה של ראש הממשלה".

בליכוד הוסיפו כי "לפיד-ליברמן וגנץ מובילים לממשלת מיעוט, שנשענת על המפלגות הערביות וכשלא יצליחו גם בזה הם ידרדרו את המדינה לבחירות חדשות".

מוקדם יותר היום חשף נתניהו את המתווה שהציע לגנץ, המציע כי הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה יישמר במהלך השנה הראשונה לקיומה של הממשלה. "מיד עם הקמת הממשלה יוקם צוות שיגבש הסכמות בנושא", נאמר בהודעה שפורסמה מטעמו של נתניהו. "בנפרד, מיד עם הקמתה, הממשלה תביא את חוק הגיוס המתוקן (מתווה אטיאס) להצבעה ותאפשר חופש הצבעה סיעתי בנושא". כזכור, על פי ההצעה שגיבש איש ש"ס, השר לשעבר אריאל אטיאס, חוק הגיוס יאושר בנוסח שנקבע על ידי משרד הביטחון, אך יעדי הגיוס לא ייכללו בחקיקה אלא יועברו בהחלטת ממשלה.

תגיות:בני גנץהליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה