חדשות בארץ

נתניהו הציע לגנץ מתווה חדש להקמת ממשלת אחדות

המתווה שהוצג ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כולל שמירה על הסטטוס קוו במהלך השנה הראשונה לקיומה של הממשלה ואת אישורו של חוק הגיוס על פי מתווה אטיאס. ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לגנץ להיכנס עמו למשא ומתן מיידי להקמת ממשלה: "האתגרים הביטחוניים הולכים וגדלים, והם לא מחכים לנו"

נתניהו, גנץ וריבלין (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו, גנץ וריבלין (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף בצהריים (חמישי) מתווה חדש להקמתה של ממשלת אחדות, אותו הציע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ. התוכנית מבוססת על המתווה שהציע הנשיא ראובן ריבלין, וכדי להוציאה לפועל יהיה צורך בשינויי חקיקה. נתניהו עדכן את ראשי מפלגות בלוק הימין-חרדים על ההצעה שהעביר לגנץ.

בהודעה שנמסרה מטעמו של נתניהו נאמר, כי המתווה גובש בעבודת מטה שנעשתה בימים האחרונים: "ממשלה זו תהיה מבוססת על הסכמה לאומית רחבה ביותר כדי לאפשר התמודדות עם האתגרים הביטחוניים והכלכליים הדחופים המתגברים סביבנו. לצורך הקמת ממשלה זו מובן שכל הצדדים יידרשו לוויתורים כדי להגיע להסכמות".

על פי המתווה החדש, הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה יישמר במהלך השנה הראשונה לקיומה של הממשלה: "מיד עם הקמת הממשלה יוקם צוות שיגבש הסכמות בנושא". בנוסף, קובע המתווה כי "בנפרד, מיד עם הקמתה, הממשלה תביא את חוק הגיוס המתוקן (מתווה אטיאס) להצבעה ותאפשר חופש הצבעה סיעתי בנושא". כזכור, על פי ההצעה שגיבש איש ש"ס, השר לשעבר אריאל אטיאס, חוק הגיוס יאושר בנוסח שנקבע על ידי משרד הביטחון, אך יעדי הגיוס לא ייכללו בחקיקה אלא יועברו בהחלטת ממשלה.

בענייני ביטחון, מציע המתווה כי "הקבינט הפריטטי יעביר החלטה תוך שישה שבועות על תוכנית רב-שנתית עדכנית לביטחון ישראל, כולל החלטה להעברה מיידית של תקציב השנה הראשונה עוד לפני העברת תקציב המדינה. החלטה זו נחוצה באופן דחוף למערכת הביטחון מול אתגרים ביטחוניים גוברים".

בתחום המדיני, יביאו נתניהו וגנץ לממשלה עמדה משותפת בנוגע לתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כאשר זו תוצג. כמו כן, בפני שרי הממשלה תוצג העמדה ביחס להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח.

במישור הכלכלי נקבע במתווה כי "הממשלה תאשר יעד גירעון מוסכם ושינוי סדר עדיפות תקציבי לאור הצרכים הביטחוניים הדחופים. תקציב המדינה יועבר לא יאוחר משלושה חודשים ממועד הקמת הממשלה". בכל הנוגע לתחום החברתי – "הממשלה תגבש הסכמה על צרכים חברתיים חיוניים שיתוקצבו בתקציב המדינה".

"ראש הממשלה נתניהו הדגיש בפני יושב ראש כחול לבן, חבר הכנסת רב-אלוף (במיל') בני גנץ, שהאחריות הלאומית מחייבת הכרעה מיידית על מתווה זה. כל דחייה מיותרת תביא לכך שנגיע לאותה נקודה בעוד כחודשיים, עם כל המשמעויות שיתלוו לכך", נאמר בסיום ההודעה.

עם פרסום המתווה, קרא נתניהו לגנץ לגלות אחריות ולהיכנס עמו למשא ומתן מיידי להקמת ממשלת אחדות על בסיס המתווה שהציע: "זו הממשלה היחידה שאפשר להקים עכשיו, זו הממשלה היחידה שחובה להקים עכשיו. אזרחי ישראל מסתכלים סביב ורואים איך המזרח התיכון משתנה לנגד עינינו לרעה. מי שצריך לדעת יודע שגם האתגרים הביטחוניים הולכים וגדלים, והם לא מחכים לנו".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה