חדשות בעולם

דיווח: פיצוץ במכלית נפט איראנית סמוך לחופי סעודיה

כלי תקשורת איראניים דיווחו על פיצוץ שאירע במכלית השייכת לחברת הנפט הלאומית, שנעה בים האדום במרחק של כ- 100 קילומטרים מהעיר הסעודית ג'דה. באיראן טוענים כי מדובר בפיגוע טרור, וכי שני טילים נורו לעבר המכלית

מכלית נפט, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)מכלית נפט, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

כלי תקשורת איראניים דיווחו הבוקר (שישי) כי מכלית, השייכת לחברת הנפט הלאומית של איראן, החלה לעלות באש בים האדום, במרחק של כ- 100 קילומטרים מחופי העיר ג'דה שבסעודיה. על פי הדיווחים, במכלית הקרויה "סביטי" (SABITY) אירע פיצוץ בין השעה 5:00 לשעה 5:20 לפנות בוקר, והמומחים הטכניים שעליה מעריכים כי מדובר בפיגוע טרור. בהודעת חברת הנפט האיראנית, שהובאה בטלוויזיה האיראנית, נמסר כי שני טילים פגעו במכלית.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א, אין נפגעים בין אנשי הצוות של המכלית, המכלית נמצאת במצב יציב, והאירוע בשליטה. בדיווחים אחרים נמסר כי למכלית נגרם נזק כבד, וכי כתוצאה מהפיצוץ דלף נפט לים האדום.

בחודש שעבר הגיע המתח בין איראן לסעודיה לשיא חדש, לאחר שטילי שיוט וכלי טיס בלתי מאוישים תקפו מתקנים לזיקוק נפט של חברת אראמקו במזרח סעודיה. כ- 50% מתפוקת הנפט של סעודיה שותקו באופן זמני, ונרשמה פגיעה של 5% בייצור הנפט העולמי. בסעודיה ובארצות הברית הפנו את האצבע המאשימה לעבר איראן, אך היא הכחישה את הטענות למעורבותה במתקפה. דובר משרד החוץ בטהראן, עבאס מוסאווי, אמר כי מדובר בהאשמות "חסרות בסיס ומקוממות".

כזכור, בחודש יוני הותקפו שתי מכליות נפט במפרץ עומאן, ובממשל האמריקני טענו כי המתקפות בוצעו על ידי משמרות המהפכה האיראניים. יורש העצר של סעודיה, הנסיך מוחמד בן סלמאן, האשים אף הוא את איראן במתקפה. בתחילת חודש יולי השתלט כוח מיוחד של הצי הבריטי על מכלית הנפט האיראנית "גרייס 1" מול חופי גיברלטר. המעצר בוצע בחשד שהמכלית ניסתה להעביר נפט מאיראן לסוריה, וזאת בניגוד לסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על המשטר הסורי. משמרות המהפכה האיראניים הגיבו על תפיסת "גרייס 1" בהשתלטות על מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימפרו" במצרי הורמוז.

(עודכן: 10:31)

תגיות:איראןסעודיהמכלית נפטהים האדום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה