הידברות לנוער

קשה לי להתפלל תפילות ארוכות ביום כיפור, מה עושים?

אין לי ספק שהקב"ה שמח בכל תפילה שלך, גם אם לא הצלחת לכוון או לסיים את כולה. העיקר והכי חשוב הוא לעשות את הכי טוב שלך, ולאט-לאט להתקדם

  • י"א תשרי התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עדי שואל:

היי!
קשה לי מאוד להתפלל את כל התפילות של יום כיפור, זה כל כך ארוך!  אם אני לא מצליח להתפלל את כל התפילות, זה עדיין שווה? יש לציין שאני מתחזק ולא דתי מלידה.



שלום עדי!
ראשית, אאחל לך חתימה טובה וצום מועיל!
אני לגמרי מבין אותך, בצום יום כיפור מתפללים תפילות שהן בין הארוכות שיש בלוח השנה העברי, והוא אכן מאתגר מאוד. אבל יחד עם זאת, אין לי ספק שתצלח אותו אם תרצה בכך.
עלינו לדעת שהקב"ה לא ציווה אותנו בדברים שאיננו יכולים לעמוד בהם. כל דבר שאנחנו מתמודדים מולו יכול להיות אתגר או קושי. מה ההבדל ביניהם? אתגר הוא לקחת את התמודדות באמונה, מתוך ביטחון שוודאי יהיה בסדר, ואילו קושי הוא לקחת את ההתמודדות ממקום של ייאוש ועצבות, וממילא להיחלש מהר. זה נכון לכל דבר שאנחנו עובדים בחיים ואנחנו צריכים להתמודד מולו – הכל תלוי איך אנחנו מסתכלים עליו בחיים. הסתכלות חיובית תעזור לנו לגלות כוחות חדשים ולהצליח הרבה מעבר למה שאנחנו חושבים.
אני בטוח שאם תיגש לצום ממקום של אמונה וביטחון בקב"ה שיעזור לך, בטוח תצליח. ואל תדאג, את כולנו זה מאתגר, וכולנו יחד בזה.
שאלת שאלה מצוינת. להתפלל כל היום זה לא משהו שאנחנו רגילים לעשות אותו כל הזמן, ולכן להתפלל כמעט יום שלם זה דבר קשה מאוד. עליך לדעת שכל מאמץ שאתה עושה למען ה' יתברך ומוסר נפש, בייחוד בזמנים שבהם קשה לך, כמו לדוגמה ביום צום שיש פחות כוח, מקובל ורצוי מאוד-מאוד לפני ה' יתברך! אין לי ספק שהקב"ה שמח בכל תפילה שלך, גם אם לא הצלחת לכוון או לסיים את כולה. העיקר והכי חשוב הוא לעשות את הכי טוב שלך, ולאט-לאט להתקדם.
התפילה היא שיחה עם ה' יתברך. לסיים שיחה
בלי להגיד להתראות ולהיפרד בפתאומיות זה נראה מוזר. כך זה גם לא לסיים תפילה עד הסוף. לכן עלינו להשתדל כמה שיותר לסיים כל תפילה שאנחנו מתפללים. בהזדמנות זאת שלפני יום כיפור, נסה להתפלל ולבקש מה' יתברך שייתן לך את היכולת לעמוד ולהתפלל בכל התפילות על הצד הטוב ביותר, ויהי רצון שתצליח.
נכון גם לשים לב לאיזה מניין תפילה אתה הולך. אם אתה הולך למניין שבו ידוע שמאריכים בתפילה מאוד, אולי כרגע בשלב ההתחזקות שלך מניין כזה אינו מתאים, ולכן עלייך ללכת למניין תפילה שמאריך פחות בניגון ובקטעים מסוימים, על מנת שהיה לך כוח בהמשכיות התפילה. גם ללכת לתפילה עם חבר או בן משפחה יכול להיות מעודד מאוד כי אתה מתפלל כשמישהו שאתה מכיר לצידך, וזה ייתן לך כוח. נסה לחפש מישהו כזה שתוכל ללכת איתו. בנוסף, נסה להימנע מכל מיני מחשבות מטרידות כמו מחשבות על אוכל או דברים לא קשורים, אף על פי שזה מאתגר. אם תתמיד ותשתדל - בטוח תצליח.
אל תשכח אף פעם – כל דבר שאתה עושה ומתאמץ חשוב מאוד לקב"ה, והוא מעריך את זה. תעשה את הכי טוב שאתה יכול!
המון הצלחה.

 

תגיות:יום הכיפוריםהידברות לנוערתפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה