גולשים כותבים

איך להרגיש במוצאי יום כיפור? הרהורים לי"א בתשרי

היום – רק שמחים ומחייכים, הרי כך ביקשו מאיתנו "לך ואכול בשמחה את לחמך". הרהורים למוצאי יום כיפור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אך מרגישים אחרי יום הכיפורים? הרגשות בלב קצת מעורבבים, אך – עכשיו הם עושים תפנית חדה, ולכן החלטתי שמעכשיו אני רק שמחה ומחייכת, למה? הקב"ה קיבל את תפילתנו, ואנו בטוחים בזה, הוא עכשיו מחייך אלינו, ברגע זה ממש - ניתן להרגיש זאת.

ההוכחה לכך היא, מה שאנו עושים עכשיו, במה כולנו עסוקים? בעשיית מצוות וקיום רצונו, סוחבים קרשים, בונים סוכה, וקדימה למטבח לבישולים, שהרי אתמול צמנו, ועכשיו אנחנו רעבים.

במה הראש שלנו עסוק? איזה עוגה אכין, אולי לשכנה יש מרשם שעדין אני לא מכירה? וכמה קלורית יש בכל חתיכה? והדוחק בחנויות הבגדים, ותכשיטים מאיזה סוג? שהרי, חייב להתאים לכל בגד תכשיט הולם (וכל המרבה, הרי זה משובח...) וזה מה שהקב"ה רוצה מאיתנו כרגע, רגע, לא לשכוח לקנות בשר ויין, זה מצוות החג במיוחד למי שנותן כרטיס אשראי לכל רצונותינו, ולא לשכוח: "בני לוו ואני פורע", כך מובטח לנו ממי שזן את העולם כולו.

היום כדי להשאיר את החיוך מרוח על פנינו, כשאנו מחייכים עכשו לעצמנו ולסובבים אותנו, נרגיש בעוצמה אך הקב"ה מחייך לנו, שהרי אתמול נפתחו לנו שערים רבים: שערי ברכה, ישועה פרנסה והצלחה, ועוד.

ידוע, שכשם שאדם מחזק לעצמו את הידיעה שה' אוהב אותו, כך יותר ויותר מתעוררת האהבה של הקב"ה אליו, ומתפשטת בכל העולמות - ומגיעה אליו.

אהבתו של ה' יתברך אלינו, לכל אחד ואחד מאיתנו, אינה ניתנת לעצירה, כי אהבתו אהבת עולם, ואם נפנים זאת, נראה שהחיוך של ה' יתברך טומן בחובו שפע רב, שמשפיע על כל העולם, שפע של מזל טוב ברכה ישועה והצלחה.

תראו כיצד כולם מאושרים, בעשיה המבורכת, והכל לכבוד ה' שהכל מוכיחים: "לעשות רצונך אלוקי חפצתי" ולכן, המשקל הכבד שעמד לנו בלב בימים האחרונים, מתמוסס עכשיו לגמרי, כי הקב"ה אבא שאוהב אותנו, ורוצה רק להיטיב לנו, ומכין לנו את כל הטוב שהכי טוב עבורנו, כי "טוב ה' לכל, ורחמיו על כל מעשו", רק נפתח את העיניים – ונראה "טעמו וראו כי טוב ה'", יהי רצון שנזכה לשמוח בימים אלו, ונראה שפע ברכה וישועות. 

סדר מוצאי יום הכיפורים

תגיות:יום כיפוריםגולשים כותבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה