חדשות בארץ

סקר: הליכוד בראשות סער יורד ל- 26 מנדטים

סקר מכון מדגם שפורסם באתר וואלה מלמד כי גדעון סער הוא המועמד המועדף להחליף את בנימין נתניהו בראשות הליכוד, אך הליכוד בהנהגתו יאבד באופן ניכר מכוחו

סער (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סער (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

סקר, שפורסם באתר וואלה, מלמד כי במידה והליכוד יעמיד בראשו את השר לשעבר גדעון סער, הוא צפוי – נכון לעכשיו – לאבד מכוחו בבחירות.

על פי נתוני הסקר, שבוצע על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, לו הבחירות היו נערכות היום, כשבראשות הליכוד עומד בנימין נתניהו, התוצאות לא היו משתנות בהרבה: הליכוד היה מתחזק במנדט, ומקבל 33 מנדטים, בדיוק כמו כחול לבן שהייתה שומרת על כוחה הנוכחי. המנדט הנוסף לליכוד בא על חשבונה של ישראל ביתנו, שתיחלש ל- 7 מנדטים במקום 8 המנדטים שקיבלה בבחירות. בתוצאותיהן של שאר המפלגות לא יחול שינויים לעומת תמונת המצב העכשווית, ועוצמה יהודית לא תצליח עדיין לעבור את אחלוז החסימה ותישאר מחוץ לכנסת. על פי הסקר, גוש הימין-חרדים היה עולה ל- 56 מנדטים, בעוד גוש השמאל-ערבים היה נותר עם 44 מנדטים, כשישראל ביתנו ממשיכה להוות לשון מאזניים.

על רקע הנכונות שהביע סער בשבוע שעבר להתמודד בפריימריז עתידיים על ראשות הליכוד, בדק הסקר האם ניצחונו יחולל שינוי במפה הפוליטית של ישראל. מהסקר עולה, כי לו הבחירות היו נערכות היום כשסער ניצב בראש הליכוד, המאזן בין הגושים היה נותר בעינו, אלא שחלוקת המנדטים בגוש בימין תשתנה באופן משמעותי: הליכוד יקבל 26 מנדטים בלבד, כאשר הנהנית העיקרית מאובדן המנדטים שלו תהיה ימינה, שתזנק ל- 12 מנדטים – לעומת 7 מנדטים כיום. ש"ס ויהדות התורה יתחזקו במנדט כל אחת – 10 ו- 8 בהתאמה. בתוצאותיהן של המפלגות בגוש השמאל-ערבים לא יחולו שינויים. אם אכן אלו יהיו התוצאות, כחול לבן – כמפלגה הגדולה ביותר, ובפער ניכר מהליכוד – תיהנה מעמדת יתרון מובהקת בדרך להרכבת ממשלה בראשותה, אם כי המספרים מחייבים כי תהיה זו בהכרח ממשלת אחדות שתכלול את הליכוד.

על אף שהסקר מצביע על היחלשותו הניכרת של הליכוד בהנהגתו של סער, יצוין כי הוא זוכה ליתרון ניכר מול שאר בכירי הליכוד שעשויים להתמודד על הירושה שישאיר נתניהו. לשאלה מי המתאים ביותר לעמוד בראש הליכוד, 35% הביעו תמיכה בנתניהו, 29% בסער, ואחריהם בפער ניכר – יולי אדלשטיין עם 5%, גלעד ארדן עם 2% וישראל כץ עם אחוז אחד בלבד.

נתון נוסף העולה מהסקר הוא ההתנגדות בקרב מחצית מהציבור להקמתה של ממשלת אחדות בראשות נתניהו. לעומת 50% מתנגדים, 42% בלבד מביעים תמיכה בממשלה זו, וזאת למרות המבוי הסתום השורר במערכת הפוליטית בעקבות תוצאות הבחירות לכנסת ה- 22.

תגיות:גדעון סערסקריםהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה