חדשות בארץ

נתניהו שוקל לקיים בחירות בזק לראשות הליכוד; גדעון סער: "אני מוכן"

מהליכוד נמסר כי ראש הממשלה נתניהו שוקל לערוך פריימריז מהירים לתפקיד יו"ר התנועה. המהלך נועד לחזק את מעמדו של נתניהו בתוך הליכוד, אך חבר הכנסת גדעון סער הפתיע כשרמז על האפשרות כי יתמודד מול נתניהו: "אני מוכן"

נתניהו וסער, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו וסער, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לקיים בחירות בזק לראשות הליכוד. כך נמסר היום (חמישי) מהמפלגה. על פי לשון ההודעה, "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד', שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות".

הצעד של נתניהו – אם אכן יצא לפועל – נועד לחזק את מעמדו כיו"ר הליכוד, לקראת האפשרות של בחירות שלישיות, ולמנוע את הדחתו מראשות התנועה במידה ולא יצליח להרכיב ממשלה. מספר 6 ברשימת הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער, מיהר להגיב וכתב בקצרה בחשבון הטוויטר שלו "אני מוכן" – יותר מרמז לאפשרות כי יתמודד מול נתניהו על הנהגת הליכוד.

בעקבות הודעת הליכוד, הודיע שר החוץ ישראל כץ על תמיכתו בראש הממשלה ובהמשך כהונתו כיו"ר הליכוד. "אם בגלל סרבנות כחול לבן ופסילתם את נתניהו מלכהן כראש ממשלה ייגזר על הציבור לקיים בחירות נוספות, הליכוד כולו יתאחד סביב נתניהו כמועמדו לראשות הממשלה", נאמר בהודעה שיצאה מטעמו. "אני קורא לגנץ וחבריו לנהוג בתבונה ובאחריות ולאפשר הקמת ממשלה רחבה, כפי שנגזר מתוצאות הבחירות ומהצעת נשיא המדינה".

השרה מירי רגב הודיעה אף היא על תמיכתה בנתניהו. "כרגע אין הודעה מסודרת של יו"ר הליכוד בעניין הפריימריז. ברור לחלוטין שאם יהיה פריימריז, אני אתמוך רק בראש הממשלה, ואני אדאג שגם חברים נוספים יעשו את זה. אין לי ספק שנתניהו ינצח", אמרה בראיון לכאן חדשות.

מוקדם יותר הבוקר דחה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את האפשרות שנתניהו יוחלף על ידי חבריו בליכוד במידה ולא יצליח להקים ממשלה. אדלשטיין, ששמו מוזכר כמי שעשוי להתמודד על ראשות הליכוד לאחר תקופת נתניהו, אמר בראיון לירון דקל ועמית סגל בכאן ב': "אצלנו המנהיגים נבחרים. כרגע לא שמעתי שיש התמודדות או פריימריז בליכוד. אני שומע שאת הרעיון הזה כותבים בטוויטר אנשים שמעולם לא קיימו במפלגה שלהם מערכת בחירות אחת". הוא הוסיף כי הקריאות להחלפת נתניהו, המגיעות מחוץ לליכוד, הן "ניסיון לפגוע במשא ומתן ובסיכויים להרכיב את הממשלה".

כזכור, באירוע הרמת כוסית עם חברי הליכוד לרגל ראש השנה, שנערך בשבוע שעבר בתל אביב, תקף נתניהו את כחול לבן על רקע הקריאות שנשמעו בתוכה לבכירי הליכוד להדיחו כדי לאפשר את הקמתה של ממשלת אחדות: "בצד השני יש כל מיני דמיונות, כל מיני הזיות. בהתחלה הם חשבו שהם יפרקו את השותפות בינינו לבין השותפים שלנו במחנה הלאומי. זה לא קרה. יש לנו שותפים חזקים, השותפות בינינו איתנה מתמיד. עכשיו הם חושבים שהם יצליחו לפרק את הליכוד. אני שואל אתכם, אתם תתנו להם לפרק את הליכוד? אתם תתנו להם להדיח את יו"ר הליכוד?".

(עודכן: 15:21)

תגיות:גדעון סערהליכודבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה