חדשות בארץ

כץ: ישראל פועלת לכינון הסכמי אי לוחמה עם מדינות המפרץ

שר החוץ ישראל כץ אישר את הפרסום בחדשות 12, לפיו הוא פועל לקידום יוזמה מדינית, במסגרתה תחתום ישראל על הסכמי אי לוחמה עם מדינות המפרץ: "מהלך היסטורי, שישים קץ לסכסוך ויאפשר שיתוף פעולה אזרחי עד לחתימת הסכמי שלום"

כץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)כץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר החוץ ישראל כץ פועל בתקופה האחרונה לקידום יוזמה מדינית, במסגרתה תחתום ישראל על הסכמי אי לוחמה עם מדינות המפרץ הערביות. כך פורסם אמש (מוצאי שבת) על ידי דנה ויס בחדשות 12.

על פי הידיעה, כץ – ששהה בסוף החודש שעבר בניו יורק, לרגל עצרת האו"ם – קיים סדרה של פגישות עם שרי חוץ ממדינות המפרץ, והציג בפניהם את תוכניתו, הזוכה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. היוזמה הוצגה גם בפניו של השליח האמריקני המיוחד לאזור, ג'ייסון גרינבלט.

היוזמה הישראלית הועלתה על הכתב בהסכם שנוסח על ידי אנשי משרד החוץ, לפיו ישראל ומדינות המפרץ ינרמלו את היחסים ביניהן וישתפו פעולה בסוגיות של כלכלה ומלחמה בטרור. הרקע ליוזמת הנורמליזציה הוא האינטרס המשותף של הצדדים מול האיום האיראני. מדובר במהלך שיאפשר את סיום הסכסוך בין ישראל ומדינות אלו, אם כי יהיה זה בבחינת צעד ראשוני בלבד בדרך לחתימה על הסכמי שלום, שלעת הזו אינה אפשרית בשל התמשכותו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. עוד דווח, כי בעקבות פגישותיו של כץ סוכם כי יוקמו צוותים משותפים שינהלו דיונים לקידומה של התוכנית.

בנאומו בעצרת האו"ם התייחס שר החוץ למגעים שישראל מנהלת לשיתוף פעולה אזורי עם מדינות המפרץ. "ישראל רוצה שלום עם כל שכנותיה", אמר. "חתמנו על הסכם שלום עם מצרים ועם ירדן, ואנחנו פועלים כיום לקדם את קשרינו עם מדינות ערביות רבות במזרח התיכון". הוא הוסיף כי "לישראל יש מדיניות ברורה לקדם את היחסים והנורמליזציה עם מדינות המפרץ. אין לנו שום סכסוך עמן, ויש לנו אינטרסים ביטחוניים משותפים מול האיום האיראני, וכן בקידום יוזמות אזרחיות". כץ הביע את תקוותו ששיתופי פעולה אלו יובילו לבסוף לחתימה על הסכמי שלום נוספים.

עוד קודם לנאומו, כץ מסר כי נועד בשולי עצרת האו"ם ל"פגישה ראשונה ומרתקת" עם אחד משרי החוץ הערביים: "דנו לעומק במציאות האזורית ובדרכים להתמודד מול האיום האיראני, ובמקביל סיכמנו על תהליך לקידום שיתוף פעולה אזרחי בין שתי המדינות. מציאות חדשה ומאתגרת", כתב בטוויטר. כזכור, במהלך ביקורו בוושינגטון בחודש יולי נפגש כץ עם שר החוץ של בחריין, ח'אלד בן אחמד אל ח'ליפה, לפגישה פומבית ראשונה מסוגה בין שרי החוץ של שתי המדינות. במשרד החוץ מסרו, כי השניים שוחחו על איראן והאיומים האזוריים ועל שיתוף פעולה בין המדינות, וכי הם סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר.

כאמור, כץ אישר הבוקר את הפרסום על יוזמתו המדינית, כשכתב בטוויטר כי מדובר ב"מהלך היסטורי, שישים קץ לסכסוך ויאפשר שיתוף פעולה אזרחי עד לחתימת הסכמי שלום. בביקורי באו"ם הצגתי את התוכנית לשרי חוץ ערביים ולשליח האמריקני גרינבלט. אמשיך לפעול לחיזוק מעמד ישראל באזור ובעולם".

תגיות:משרד החוץישראל כץמדינות המפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה