חדשות בארץ

כץ בעצרת האו"ם: "על העולם להתאחד כדי לעצור את איראן"

בנאום בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, קרא שר החוץ ישראל כץ לקהילה הבינלאומית לתמוך במדיניות הלחץ המקסימלי של הנשיא טראמפ מול איראן: "זו הדרך לעצור אותם". הוא יצא בחריפות נגד נשיא טורקיה, שתקף את ישראל: "ארדואן, אתה האחרון שיכול להטיף מוסר, תתבייש"

כץ, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)כץ, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר החוץ ישראל כץ תקף הלילה (שישי) בחריפות את איראן ואת נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, במהלך נאום שנשא בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

"הבעיה העיקרית המאיימת על היציבות והביטחון במזרח התיכון היא איראן, שמאיימת להשמיד את ישראל ופועלת נגד משטרים של מדינות רבות באזור", אמר כץ. "איראן משתמשת בשלוחות הטרור שלה – חיזבאללה בלבנון, חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה, החות'ים בתימן והמיליציות השיעיות בסוריה ועיראק – נגד ישראל וגם נגד מדינות אחרות באזור. לאחרונה ראינו הסלמה חמורה, בה טילים איראניים שוגרו מאיראן נגד מתקני נפט בסעודיה, במטרה לשבש את אספקת הנפט העולמית".

"איראן היא מדינת הטרור הגדולה ותומכת הטרור הגדולה בעולם", הוסיף כץ. "אני קורא לקהילה הבינלאומית להתאחד כדי לעצור את איראן. העולם לא יכול להרשות לאיראן לפתח נשק גרעיני. העולם לא יכול להרשות לאיראן לפתח טילים בליסטיים, והעולם חייב לעצור את איראן מלתמוך בארגוני טרור ברחבי האזור". שר החוץ קרא לאו"ם להכריז על חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים כארגוני טרור, והדגיש כי על הקהילה הבינלאומית לתמוך במדיניותו של הנשיא טראמפ, המפעילה לחץ מקסימלי על משטר האייתוללות: "זו הדרך לעצור אותם. עלינו לעצור את איראן היום כדי למנוע את המלחמה של מחר".

"להנהגה האיראנית אני אומר בשפתה", אמר כץ וציטט פתגם בפרסית: "לא סופרים את הציפורים עד סוף הסתיו. זה לא נגמר עד שזה נגמר".

בהתייחסו לנאום שנשא השבוע נשיא טורקיה מעל אותה בימה, אמר כץ: "שמעתי את ארדואן תוקף את ישראל. אני רוצה לומר לו: אתה שמדכא באכזריות את בני העם הטורקי, טובח במיעוט הכורדי ותומך בארגון הטרור חמאס – אתה האחרון שיכול להטיף מוסר לישראל. אתה לא הסולטן, וטורקיה איננה האימפריה העות'מנית. תתבייש".

כץ פתח את נאומו במילים אישיות: "אני, ישראל כץ, בן לניצולי השואה מאיר ומלכה כץ זכרונם לברכה, גאה לעמוד כאן היום מעל בימת האו"ם כשר החוץ של מדינת ישראל. עבורי זהו רגע מאוד מרגש". הוא ציין כי "ישראל היא דמוקרטיה אמיתית עבור כל אזרחיה, יהודים ולא יהודים כאחד", אבל הדגיש כי "בראש ובראשונה, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, בהתבסס על אלפי שנות היסטוריה יהודית וזכותו של העם היהודי למולדתו. בדיוק כפי שהחליט האו"ם לפני 72 שנה". הוא הודה לנשיא ארצות הברית על ההחלטה להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעביר אליה את השגרירות האמריקנית, וקרא לכל מדינות העולם ללכת בעקבות וושינגטון: "אף אחד לא יכול להפריד את העם היהודי ממולדתנו ההיסטורית, ואף אחד לא יכול להפריד אותנו מירושלים, בירתנו הנצחית".

שר החוץ פנה בדרישה לרשות הפלסטינית להפסיק את ההסתה נגד ישראל, להפסיק לעודד ולממן טרור, ולהכיר בזכותו של העם היהודי למדינה משלו, וקרא לפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. הוא הזכיר כי חמאס מחזיק ברצועת עזה בשני אזרחים ישראלים ובגופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, וקרא לאו"ם למנוע העברת סיוע לרצועת עזה עד להחזרתם.

"ישראל רוצה שלום עם כל שכנותיה", הבהיר כץ. "חתמנו על הסכם שלום עם מצרים ועם ירדן, ואנחנו פועלים כיום לקדם את קשרינו עם מדינות ערביות רבות במזרח התיכון". בהקשר זה הוא ציין את פעילותו – בשיתוף ראש הממשלה נתניהו – לפיתוח שיתופי פעולה אזוריים עם מדינות המפרץ, ובכלל זאת יוזמתו לחיבור יבשתי בינן לבין ישראל באמצעות מסילות רכבת: "לישראל יש מדיניות ברורה לקדם את היחסים והנורמליזציה עם מדינות המפרץ. אין לנו שום סכסוך עמן, ויש לנו אינטרסים ביטחוניים משותפים מול האיום האיראני, וכן בקידום יוזמות אזרחיות". הוא הביע את תקוותו ששיתופי פעולה אלו יובילו לבסוף לחתימה על הסכמי שלום נוספים.

"אנו עומדים לחגוג את ראש השנה היהודי, וברצוני לסיים את דבריי בברכה המסורתית היהודית: לכם, לאזרחי ישראל ולקהילות היהודיות ברחבי העולם – שנה טובה ומתוקה", חתם כץ את נאומו.

תגיות:האו"םישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה