חדשות בארץ

בעקבות זימונו לשימוע לפני הדחה: רון קובי עתר לבג"ץ נגד דרעי

ראש עיריית טבריה, רון קובי, הגיש עתירה לבג"ץ נגד שר הפנים אריה דרעי בבקשה להוצאת צו על תנאי, שימנע את השימוע שמשרד הפנים מבקש לקיים בעניינו לקראת הדחה אפשרית מתפקידו. השימוע אמור להיערך ב- 23 באוקטובר

קובי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)קובי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

ראש עיריית טבריה, רון קובי, הגיש היום (חמישי) שוב עתירה לבג"ץ נגד שר הפנים אריה דרעי, מנכ"ל משרדו מרדכי כהן, משרד הפנים ומרכז השלטון המקומי, וזאת בעקבות זימונו לשימוע במשרד הפנים לקראת הדחה אפשרית מתפקידו.

קובי ביקש בעתירתו להוציא צו על תנאי, שימנע את עריכת השימוע. לדבריו, בינו ובין דרעי קיים "ניגוד עניינים אישי" ו"ניגוד עניינים מוסדי", שאינו מאפשר לשר הפנים לדון בעניינו ולהדיחו מתפקידו כראש העיר. הוא טען כי גם מנכ"ל משרד הפנים אינו יכול לדון בעניינו, וזאת בשל היותו "איש אמונו" של דרעי. טענה נוספת שהעלה קובי היא כי כהונתה של הממשלה כממשלת מעבר אינה מאפשרת את עריכת השימוע: "הכיצד אין בהיותה של ממשלת המעבר הנוכחית, השנייה במספרה, כדי למנוע הפעלת סמכויות דרסטיות של שלילת הדמוקרטיה מתושבי טבריה בתקופת מעבר זו ביחס לעותר העומד בראשות העירייה?", נכתב בעתירה.

על פי החוק, במקרה בו התקציב העירוני אינו מאושר, בסמכותו של שר הפנים להורות על סיום כהונתו של ראש הרשות, בכפוף להמלצתו של מנכ"ל המשרד. במכתב ששיגר אתמול כהן לקובי ולחברי מועצת העיר טבריה, נאמר כי לאור העובדה שתקציב העירייה לא אושר עד ה- 30 בספטמבר – המועד שנקבע על ידי דרעי – הסתיימה כהונתם של חברי המועצה. הוא הזמין אותם לשטוח את טענותיהם בפניו בכתב, או בישיבת השימוע שתיערך ב- 23 באוקטובר בלשכתו בירושלים. בשימוע תיבחן מידת אחריותו של קובי לכישלון בהעברת התקציב, וראש העיר הוזמן אף הוא להשמיע את טענותיו בנידון. כהן הבהיר, עם זאת, כי במידה וקובי יבחר שלא להציג את עמדתו, ייחשב הדבר כוויתור מצדו על זכות השימוע, ובמקרה זה ההחלטה בעניינו "תתקבל בהסתמך על החומר המצוי בפני המשרד". 

כזכור, במהלך החודשים האחרונים כשל קובי פעם אחר פעם בניסיונותיו לאשר במועצת העיר את התקציב העירוני. התבטאויותיו נגד תושביה החרדים של טבריה ויוזמותיו לעידוד חילול השבת בעיר, מאז נבחר לתפקידו בנובמבר 2018, מנעו ממנו את האפשרות לכונן קואליציה עירונית, והנציגים החרדיים והדתיים – יחד עם יוסי בן דוד, ראש העיר הקודם – לא אפשרו לו להעביר את התקציב עד לסוף חודש יוני, המועד הראשוני שנקבע לכך בחוק. לאור כישלונו, הוא זומן כבר בחודש יולי לשימוע בפני משרד הפנים. הוא עתר לבג"ץ, שקיבל חלקית את עתירתו והורה לדרעי לדחות את הליך השימוע. דרעי העניק לקובי ארכה נוספת להעברת התקציב עד סוף ספטמבר, אך כאמור קובי לא עמד גם ביעד זה.

תגיות:משרד הפניםאריה דרעישימוערון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה