חדשות בארץ

בפעם השנייה: רון קובי זומן לשימוע במשרד הפנים – לקראת הדחה

ראש עיריית טבריה, שכשל בניסיונותיו לאשר את התקציב העירוני לשנת 2019, זומן לשימוע במשרד הפנים, לקראת הדחה אפשרית מתפקידו. לפני חודשיים הורה בג"ץ לשר הפנים אריה דרעי לדחות את זימונו של קובי לשימוע עד לאחר הבחירות

קובי (צילום: David Cohen/Flash90)קובי (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ראש עיריית טבריה, רון קובי, זומן שוב לשימוע לקראת הדחה אפשרית מתפקידו. כך עולה ממכתבים ששלח היום (רביעי) מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לקובי ולחברי מועצת העיר.

"בהתאם לסעיף 206 לפקודת העיריות, ולאחר שניתנה הארכה נוספת למועד האחרון לאישור תקציבה השנתי של העירייה בהתאם לסעיף האמור, היה על המועצה לאשר את תקציבה עד ה- 30 בספטמבר 2019", כתב כהן. "תקציב העיריה לשנת 2019 לא אושר עד המועד האמור, ובהתאם להוראות סעיף 206, כהונת חברי המועצה הסתיימה ב- 30 בספטמבר".

על פי החוק, במקרה בו התקציב העירוני אינו מאושר, בסמכותו של שר הפנים להורות על סיום כהונתו של ראש הרשות, בכפוף להמלצתו של מנכ"ל המשרד. השימוע שכהן יערוך לקובי יקבע את מידת אחריותו לכישלון בהעברת התקציב. במכתבו לחברי המועצה שכהונתם תמה, הזמין אותם כהן לשטוח את טענותיהם בפניו בכתב, או בישיבה שתיערך ב- 23 באוקטובר בלשכתו בירושלים: "אבקש כי טענותיכם יכללו, בין השאר, התייחסות למועדי ישיבות התקציב שקוימו במועצה, למועדי העברת הצעת התקציב לחברי המועצה בטרם ישיבות התקציב, להצעות לשינויים בתקציב שהוגשו על ידי חברי המועצה, ככל שהוגשו, וכן נימוקים לאי אישור הצעת התקציב". קובי הוזמן אף הוא להשמיע את טענותיו בפני מנכ"ל משרד הפנים – בכתב, או בעל פה בישיבת השימוע. כהן הבהיר, עם זאת, כי במידה וקובי יבחר שלא להציג את עמדתו, ייחשב הדבר כוויתור מצדו על זכות השימוע, ובמקרה זה ההחלטה בעניינו "תתקבל בהסתמך על החומר המצוי בפני המשרד". 

כזכור, במהלך החודשים האחרונים כשל קובי פעם אחר פעם בניסיונותיו לאשר במועצת העיר את התקציב העירוני. התבטאויותיו נגד תושביה החרדים של טבריה ויוזמותיו לעידוד חילול השבת בעיר, מאז נבחר לתפקידו בנובמבר 2018, מנעו ממנו את האפשרות לכונן קואליציה עירונית, והנציגים החרדיים והדתיים – יחד עם יוסי בן דוד, ראש העיר הקודם – לא אפשרו לו להעביר את התקציב עד לסוף חודש יוני, המועד הראשוני שנקבע לכך בחוק. לאור כישלונו, הוא זומן כבר בחודש יולי לשימוע בפני משרד הפנים. אלא שבשל הבחירות, הורה בג"ץ לשר הפנים אריה דרעי לדחות את הליך השימוע. דרעי העניק לקובי ארכה נוספת להעברת התקציב עד סוף ספטמבר, אך כאמור קובי לא עמד גם ביעד זה.

בנוסף לניסיונותיו הכושלים להעביר את תקציב עיריית טבריה, ספג קובי בחודש שעבר תבוסה פוליטית במישור הארצי. מפלגת "הימין החילוני", שעל הקמתה הכריז בחודש יוני, קיבלה בבחירות לכנסת 2395 קולות בלבד – כ- 0.05% מקולות הבוחרים. בטבריה – שאמורה הייתה לשמש עבורו מעוז כוח פוליטי – הוא זכה לתוצאה דלה במיוחד: 469 קולות בלבד, כ- 2.26% מקולות הבוחרים.

תגיות:משרד הפניםטבריהשימוערון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה