חדשות בארץ

הסכמה זמנית: ועדת החוץ והביטחון לכחול לבן, ועדת הכספים לגפני

למרות הניסיונות להדיחו, ועדת הכספים שנשלטה ברוב העשור האחרון על ידי יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, תמשיך להישאר בשליטתו. ועדת החוץ והביטחון, שהייתה עד כה בשליטת הליכוד, תועבר לכחול לבן, ובראשה יעמוד, ככל הנראה, הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי

משכן הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)משכן הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יממה להשבעתה של הכנסת ה-22, והיום (רביעי) הושגו הסכמות זמניות בין הליכוד וכחול לבן בנוגע לזהות הרכב הוועדות החשובות בכנסת. בין המפלגות הוסכם כי מפלגת כחול לבן תאייש את ועדת החוץ והביטחון היוקרתית שהייתה עד כה בשליטת הליכוד, כאשר בראשה יעמוד, ככל הנראה, מספר 4 ברשימה והרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. ועדת הכנסת, לעומת זאת, תישאר בידיה של הליכוד.

למרות הניסיונות להדיחו, ועדת הכספים שנשלטה ברוב העשור האחרון על ידי יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, תמשיך לפעול בהנהגתו של גפני שיכהן כיו"ר הוועדה. בהקשר זה דווח באתר 'בחדרי חרדים' כי מי שאחראי לטרפוד המהלך הוא ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שהבהיר לגורמים בסיעות יש עתיד וישראל ביתנו אשר קידמו את הדחתו של גפני, כי שניים מחברי מפלגתו יתנגדו למהלך, ומשכך אין רוב להצעה. טיבי עצמו אישר את הדברים, ואמר כי "לא נשתף פעולה עם הדחת חבר הכנסת גפני". לדבריו, "גפני עזר לנו לקבור את חוק המואזין והעברת תקציבים לחברה הערבית".

עוד סוכם כי מאזן הכוחות בוועדה המסדרת יהיה חצי-חצי, כאשר ישראל ביתנו תהווה לשון מאזניים.

מוקדם יותר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את בלוק הימין, ועדכן אותם כי כשלו המגעים בין כחול לבן לליכוד. את האשמה על כך הטילו בליכוד על מס' 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, ש"קיפל", לדבריהם, את גנץ כדי לגרור את המדינה לבחירות.

במהלך הפגישה סוכם כי במידה ויו"ר כחול לבן בני גנץ יפנה לאחת ממפלגות הימין – בעת שהמנדט יועבר אליו – הם יסרבו למו"מ איתו, ויודיעו על כך לחברי צוות המשא ומתן של הליכוד, השרים זאב אלקין ויריב לוין.

במפגש מצומצם שערך בצהריים עם חברי סיעתו, אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי "נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד".

ליברמן הבהיר כי אם עד יום כיפור לא תסתמן פריצת דרך משמעותית במו"מ בין כחול לבן לליכוד, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות: "בכל מקרה אחרי יום כיפור נכנס למלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה".

תגיות:ועדת הכספיםכחול לבןועדת החוץ והביטחוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה