חדשות בארץ

נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: "הממשלה האפשרית היחידה – ממשלת אחדות רחבה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שזכה ל- 55 ממליצים בקרב חברי הכנסת לעומת 54 לבני גנץ, קרא להקמתה של ממשלת אחדות רחבה: "הדרך היחידה היא לשבת ולדבר". הנשיא ראובן ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה הערב בלשכתו

נתניהו, ריבלין וגנץ באזכרה לנשיא שמעון פרס ז"ל (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו, ריבלין וגנץ באזכרה לנשיא שמעון פרס ז"ל (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא בצהריים (שני) להקמתה של ממשלת אחדות רחבה. בדברים שנשא בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, אמר נתניהו כי אחדות היא "צו השעה" ו"גם הצו הברור שמתבקש מתוצאות הבחירות".

נתניהו אמר את הדברים בתום סבב ההתייעצויות בבית הנשיא בירושלים, בסיומו התברר כי זכה ל- 55 ממליצים לעומת 54 חברי כנסת שהמליצו על יו"ר כחול לבן, בני גנץ. החלטתה של הרשימה המשותפת אתמול להמליץ על גנץ הייתה אמורה להעניק לו רוב של 57 ממליצים מול 55 לנתניהו. אלא שהבוקר עדכנה המפלגה הערבית את הנשיא ריבלין כי ההמלצה על גנץ אינה כוללת את שלושת חברי בל"ד, אלא רק את עשרת נציגיהן של מפלגות חד"ש, רע"ם ותע"ל.

"בואו נדבר דוגרי", אמר ראש הממשלה. "אנחנו רצינו להקים ממשלת ימין, ולצערנו זה לא התאפשר. לא קיבלנו מספיק מנדטים לעשות זאת. גנץ רצה להקים ממשלה מהצד השני. גם הוא לא קיבל מספיק מנדטים לעשות זאת. לכן הממשלה היחידה שאפשר להקים בנסיבות הללו היא ממשלת אחדות רחבה בינינו".

"הדרך היחידה להגיע לממשלה כזאת היא לשבת ולדבר", הדגיש נתניהו. "לדבר כדי להגיע לאחדות ולפשרות בין המחנה הלאומי בראשותי, שמאוחד כאיש אחד – ואני מודה ל- 55 חברי הכנסת שעומדים איתן – לבין מחנה השמאל בראשות גנץ. צריך להגיע לאחדות. בלי פסילות, בלי חרמות, ביד מושטת לפיוס לאומי אמיתי. אני משוכנע שאם נדבר בראש פתוח ובנפש חפצה, נוכל להקים ממשלה טובה ורחבה למדינת ישראל".

את יומו השני של סבב ההתייעצויות בבית הנשיא פתחה סיעת יהדות התורה, שהודיעה לנשיא ראובן ריבלין כי היא ממליצה על נתניהו. כך מסרה גם משלחת ימינה, בראשות איילת שקד, שהגיעה לאחר מכן לפגישה עם הנשיא. העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי חתמו את ההתייעצויות, והודיעו על תמיכתן בגנץ. יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, אמר לריבלין כי בשל המצב החברתי והביטחוני "הגיע הזמן להחליף שלטון". יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, אמר כי "נתניהו לא ראוי לכהן כראש ממשלה, וגם לא ראוי לקבל מנדט". במהלך יום ההתייעצויות הראשון, שנערך אתמול, הצטרפה ש"ס לליכוד והודיעה על תמיכתה בנתניהו. ישראל ביתנו הודיעה על החלטתה שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים.

עם תום סבב ההתייעצויות, זימנה לשכת נשיא המדינה את נתניהו וגנץ לפגישה משותפת עם הנשיא ריבלין, הערב בלשכתו. נתניהו, ולאחריו גנץ, אישרו את הגעתם לפגישה.

על פי ההערכות, ריבלין יודיע בתוך יומיים על מסירת המנדט להרכבת הממשלה לידיו של נתניהו. בכחול לבן סבורים, כי עובדה זו תשחק לטובתם, וזאת מתוך הנחה שראש הממשלה לא יצליח במשימה והמנדט יעבור לגנץ.

(עודכן: 14:25)

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה