חדשות בארץ

ליברמן שוחח עם גנץ: "קבענו להיפגש מחר"

יו"ר ישראל ביתנו שוחח עם יו"ר כחול לבן וקבע עמו פגישה למחר בתל אביב. מוקדם יותר הודיעה סיעת ישראל ביתנו לנשיא המדינה כי היא לא ממליצה על אף מועמד לראשות ממשלה: "מה שמפריד בין הקמת ממשלה כזו לבין בחירות חדשות, זה ויכוח ילדותי בין נתניהו לבין גנץ מי יכהן כרה"מ ראשון. מקווה שנשיא המדינה ייקח את ההובלה ויתווך בין השניים, ומצדי שיטילו מטבע מי יהיה הראשון"

גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע הערב (ראשון) כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התקשר אליו וקבע להיפגש עמו מחר אחר הצהריים בתל אביב.

מוקדם יותר הערב הודיעה סיעתו לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי היא אינה ממליצה על אף מועמד לראשות הממשלה, זאת מאחר ולדבריהם אף אחת מהמפלגות הגדולות לא מגלה נכונות לממשלת אחדות. "אני רוצה להדגיש. המפלגות החרדיות הן יריב פוליטי – ולא אויב", אמר ליברמן עם צאת סיעתו ממשכן הנשיא. "לעומת זאת", הוסיף בהתייחס להמלצת הרשימה המשותפת על גנץ כמועמד לראשות הממשלה, "הרשימה המשותפת היא גיס חמישי המנסה להרוס אותנו מבפנים, והמקום שלהם בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל".

"ההבטחה שלנו לבוחר הייתה שהראשון מבין המועמדים שיכריז שהוא תומך בהקמת ממשלה ליברלית רחבה עם הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, עליו נמליץ לנשיא", ציינו במפלגה. "מה שקרה מיד לאחר הבחירות הוא שנתניהו הקים את 'גוש ההלכה' וגנץ מנסה בכל דרך לשמר את האופציה להקים ממשלה צרה עם החרדים והרשימה המשותפת. היעד של ישראל ביתנו היה ונותר להקים ממשלה ליברלית רחבה עם הליכוד וכחול לבן. ללא החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת ומרצ".

ליברמן הוסיף והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"ויכוח ילדותי" עם גנץ על מי יכהן כראש ממשלה ראשון. "אני מקווה שנשיא המדינה ייקח את ההובלה ויתווך בין השניים, ומצדי שיטילו מטבע מי יהיה הראשון".

"כרגע אם רוצים לצאת מהמשבר הפוליטי הזה חייבים כמה שיותר מהר לשבת עם שני האישים, אני מקווה שבהובלת הנשיא יוכלו להגיע מהר מאוד לפתרון", הוסיף ליברמן בשיחה עם חדשות 12, תוך שהוא מבהיר כי  הוא אינו דורש רוטציה בין השניים. לפי ליברמן, ההחלטה הסופית שגרמה לו שלא להמליץ על יו"ר כחול לבן כמועמד לראשות הממשלה, הייתה העובדה כי הרשימה המשותפת המליצה עליו בפני הנשיא: "איימן עודה מנסה להרוס את מדינת ישראל מבפנים, מי שהחרים את לווית שמעון פרס באותו שבוע עלה לקבר ערפאת ברמאללה, מי שגינה את הליגה הערבית כי הכניסו את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור – הוא לא לגיטימי",  אמר.

 

 

תגיות:בני גנץבחירות 2019אביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה